You girlfriend.Eewwww..

17 1 0
                                    

Wawa menuju kearah Han.
"Hai Han,this is your girlfriend.Yerkkk"kata Wawa.

"Waalaikumsalam Wawa,ehh tak la.Ini kawan saya.Kenapa nak yerrkkk yerkk ni."

"Hai Wawa,Han ini boyfriend saya.Yelah siapa saya kan nak jadi girlfriend dia."

Han terkedu,Han menjeling kearah Niesa dan Niesa hanya senyum malu.
"Ehh ehh awak ni Niesa,lebih-lebih pulak.Awak ni comellah."

"Ehemm ehemm.Saya tunggul ke kat sini"kata Wawa."

"Ehh baru perasan awak ada kat sini.Hihi,guraulah.Awak beli apa tadi?"kata Han.

"Beli lempeng"

"Owhh"

"Han,jom lah pergi kerja.Dah lambat dah ni"ajak Niesa.

"Okey yunk oii"jawab Han.

"Bye Wawa,nak pergi date dengan Niesa dulu.Hihihi"kata Han

"Bye"jawab Wawa dengan nada menyampah.

Ketika didalam kereta.Han dan Niesa hanya menjeling-jeling malu.Sampai Niesa tutup mata dibuatnya.Hihihi.

Sampai di tempat kerja.Niesa ditegur oleh Aus.Aus adalah orang kanan Han dalam syarikat itu.

"Awak,kenapa awak tak jawab panggilan saya semalam?Dah 13 kali saya call.Kenapa dengan awak ni."kata Aus dengan nada yang tinggi.

"Biarlah kalau saya tak jawab,Awak kan ada perempuan lain yang boleh jawab panggilan awak.Kenapa saya?"

Aus menampar Niesa.Niesa jatuh dan menangis.Han ternampak kejadian itu.Lalu Han,datang kearah Aus dan menumbuk Aus.

"Woiii Aus,apasal kau tampar dia?Tak malu ke?Dia kan girlfriend kau.Kenapa kau buat macam ni?"kata Han dengan nada marah.

"Kesah pulak aku,kau siapa.Pakwe dia?.Hehh tak kau kau kot.Aku lagi bagus dari kau broo"jawab Aus dengan nada sombong.

"Niesa,jom makan.Dah la tu jangan sedih.Saya ada.Jom lah saya belanja."kata Han kearah Niesa dengan nada lembut.

Han mengangkat Niesa dan memapah Niesa masuk ke kereta.Han membawa Niesa kearah satu restoran kegemaran Niesa.

"Han,kenapa awak tak jujur kat saya?"kata Niesa

"Nak jujur apa kat awak?Saya tak fahamlah"jawab Han.

"Awak"kata Niesa.

Han diam.

"Saya  bukan tak nak cakap kat awak.Saya tak nak awak sedih dan putus dengan Aus disebabkan saya.Maafkan saya"jawab Han.

"Awak,awak tau kan saya sukakan awak"kata Niesa.

"Awak ni lawaklah.Tak kan saya pun awak suka."

"Hihi.Awak maafkan saya ye pasal lebam kat muka awak tu.Kesian awak kene tumbuk disebabkan saya"

"Tak apa.Perempuan untuk dilindungi bukan untuk disakiti.Saya okey.Jangan risau.Awak,kenapa dia tampar awak?"

"Sebab saya tak jawab call dia."

"Aus aus,kau memang tak berubah kan.Dari dulu sampai sekarang sama je"

Ketika mereka makan di restoran tersebut.Fareez nampak mereka berdua makan bersama.Dan Fareez duduk disebelah Niesa.

Apakah yang berlaku?saksikan.

Siapa Dihati Awak?Where stories live. Discover now