Hoofdstuk 3: beach day

151 6 1
                                    

*peep peep peep... peep peep peep... peep peep peep...*

Kamar zet de wekker uit en checkt of haar zussen wakker zijn. Ze doen hun bikini's en strand jurkjes aan en gaan dan ontbijten in een restaurantje in de buurt van de zee. Na het ontbijt kopen ze wat flesjes drank en wandelen dan het strand op. Ze kiezen een plekje uit waar de zon mooi schijnt en waar het niet te druk is.

Wanneer Kamar en Chamsi gaan zwemmen wordt Layaly meteen bestormt door een hoop buitenlanders die haar nummer willen. Ze heeft vandaag echt geen zin in dat gedoe dus neemt ze haar Ipod en keert ze zich op haar buik.

Het duurt niet lang voor de meisjes terug zijn uit het water en dan gaat Layaly de zee in met Chamsi. Ze komen wat vriendinnen tegen en oude kennissen. Om 16.30 u zijn ze het beu en besluiten ze dat het genoeg is geweest. Ze nemen hun spullen en wandelen naar hun auto.

Kamar opent de koffer van de range rover en legt de spullen erin. Layaly gooit haar handdoek er nog snel en wanneer ze zich omdraait om de auto in te stappen botst ze op een groot gestalte. Ze valt bijna op de grond maar net op tijd vangen twee sterke armen haar op.

Ze kijkt recht in twee heldere blauwe ogen. Ze voelt dat de armen haar recht zetten en wanneer ze terug recht staat bekijkt ze de jongeman van achter haar zonnebril. Hij is lang, gespierd en mooi bruin. Ze vindt hem best wel knap en is even verzonken in haar gedachten.

Y: hey? ey?
L: hm?
Y: wesh ça va? Mchiti nchi 3alam aghor wela? (alles oke? Ben je naar een andere wereld gegaan ofzo?)
L: wauw echt een hollander, zelfs als je Arabisch spreekt hoor ik je accent. En nee hoor, alles is goed.
Y: kijk volgende keer misschien uit waar je loopt.
L: euh excuseer?! Jij moet maar beter uitkijken waar je staat ja.

De jongen kijkt haar met grote ogen aan en lijkt een beetje verward. Layaly doet haar zonnebril uit een kijkt hem boos aan. Wanneer haar zonnebril af is kijkt de jongeman haar een beetje verlegen aan.

L: is er iets?
Y: waarom ben je zo agressief man, doe eens rustig.
L: ik ben niet agressief, jij bent gewoon irritant.
Y: okay dan, als jij het zegt...

Ze kijken mekaar even in stilte aan tot Kamar die verbreekt.

K: Layaly! Wat blijf je? Kom op we moeten weg voordat het verkeer weer druk wordt.
L: ik kom zo wacht.
Y: Layaly, wat een mooie naam.
L: Dank je.
Y: ik ben Yacoub.
L: jij ook, mooie naam.
Y: thanks.
L: ik eum, mijn zussen roepen mij.
Y: euh... kom je hier vaak?
L: ja we wonen niet zo ver van hier.
Y: misschien zien we mekaar nog wel is.
L: misschien.
Y: euhm, wat doen jullie vanavond?
L: waarom?
Y: haha, ik ga met een paar vrienden naar Tanger en ik denk dat jullie ook wel daar zullen zijn sinds iedereen hier naar de zee gaat en daar z'n avond doorbrengt.
L: jah, we zijn vanplan om daartoe te gaan maar ik denk niet dat we mekaar zullen tegen komen hoor.
Y: hoezo?
L: het is nogal een grote stad...
Y: wel als het meant to be is :)
L: oke grapjas, misschien tot later.
Y: zeker ;).

K: wat was je aan het doen? We hebben hier tien minuten zitten wachten!
C: heb je haar niet gezien ofzo, ze heeft haar Prince charming gevonden hahaha.
L: shut up jullie twee.

Thuis aangekomen gaan ze zich douchen en klaar maken om richting Tanger te rijden. Ze pakken wat spullen in hun koffers omdat ze daar zullen overnachten, het gaat te laat zijn om nog terug naar Tetouan te rijden.

C: wie was die hete gast van daarjuist?
L: huh? Wat?
C: 'huh? Wat?' Je weet exact wat ik bedoel dommerd.
L: euh een beetje respect voor je oudere zus, kleine aap.
C: jaja, vertel nu gewoon.
L: ik botste tegen hem, hij ving me op, ik was kwaad, hij ook, dan niet meer, dan heeft hij gezegd dat hij in Tanger zal zijn en dat hij hoopt mij daar tegen te komen.
C: ow my god! Net als in de films😍, je zal wel zien binnen enkele jaren wordt hij je man.
L: wohohow chiiiiiillll! Wie zegt dat hij een goede gast is, misschien is hij een crimineel ofzo.
K: oew drama drama, ben je weer bezig over jezelf prinsesje?
L: grappig hoor Kamar, jullie zijn zo irritant!
C: hahaha love you though.
K: jaja love you ale genoeg gebabbel let's go voordat onze liefste nichten a.k.a. neighbors from hell ons zien vertrekken en mee willen.
L: hahah en hun stomme nichten van Frankrijk mee willen nemen.
K: inderdaad dus kom op weg wezen.

Zomer LiefdeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu