kapitel 2

186 14 0
                                    


Emelies P.O.V

jag vaknade av den där förbaskade dumma väckarklockan.. Jag slog till den så den slutade och satte mig upp med en suck.

fredag... tänkte jag och suckade.
ännu än dag med denna förbaskade Jake i helvetet lärarna kallar skolan...

äh man kanske ska göra en liten ändring i klädstil idag kanske... tänkte jag och gick in i min WIC och gick längst in till mina "snygga" kläder. Jag tog ett par svarta högmidjade jeans,en svart croptop och ett par svarta låga converse. Sen gick jag och sminkade mig med mascara, ögonskugga och lite läppglans.
sen satte jag upp håret i en bulle och gick ned till köket och tog ett äpple. sedan tog jag min väska och nycklar och gick till min longboard som jag egentligen bara använder på fritiden... Men men en ändring är en ändring!(eller hur)

När jag väl är på skolan kollar alla på mig som om de sett ett spöke eller nåt. Äh då får de väl tro att jag är knäpp då! tänkte jag medan jag styrde longboarden mot mitt skåp och tog ut mina engelska grejer, och åkte till mina vänner.

Det var då de kom, Jake och hans gäng... Igår skulle jag sprungit iväg,men inte idag!idag ska jag gå emot honom istället för att ta emot skiten och börja böla som en... ja jag vet inte vad! tänkte jag och gick vidare.

Jamen ett lite längre kap denna gång! kommentera gärna och ge tips mm! skulle vara super kul(:

/Jonna

mitt nya liv [a werewolf story]Where stories live. Discover now