kap 6

123 9 2
                                    

Emelies P.O.V

~Flashback~

shh... lugna dig jag är ju här nu. jag var bara tvungen att jobba över för att lära känna alla på jobbet och komma igång med allt...sa mamma och jag kunde inte göra nåt annat än nicka

~Flashback~

Jag kom på nu att mina kompisar skulle komma över och att jag skulle höra av mig när de kunde komma, så jag tog min mobil och messade: ni kan komma över nu, jag e ledsen för att jag inte hört av mig tidigare men det hände en liten sak...

- okej jag kommer över direkt, och förresten så gör det inget att vi fick vänta lite;) svarade Elizabeth nästan direkt.

Lily och de andra svarade ungefär likadant, och efter en halvtimme så satt vi alla fem i mitt rum och pratade om allt och ingenting.

Emelie kan du inte lära oss hur man gör så där nu då? frågade Lily, göra vadå? undrade jag. Har du glömt det redan?
du skulle ju lära oss hur man "vrider" en arm ur led... påminner Luke mig om (Luke är en av hennes vänner som inte nämnts i boken ännu.. men här e han(:) juste... haha jag har inget minne! svarar jag och ler.

————————————————

efter typ en kvart så orkade ingen av oss göra nåt mer så vi började lägga ut madrasser,kuddar och täcken på golvet eftersom det inte går att sova fem pers i en säng, även om det är king size...
och började kolla på film, vilken film ska vi se nu då? undrar jag
eftersom vi tjafsat om vilken film vi ska se i typ 20 min nu...

Jag vill se the maze runner! nästan skriker Elizabeth, JAA den ska vi såklart se! *viskar* har hört att den e skit bra. viskar jag och kollar på dem med ett stort leende...

jaja då ser vi den då... svarar Quin besegrad.

YAY! säger vi i kör och sätter oss med popcorn och annat snacks
och kollar på filmen.

————————————————

tre filmer senare så bestämmer vi oss för att sova så vi plockar undan alla skålar och allt skräp och sen gick vi och la oss.

————————————————

morgonen efter så vaknar jag först.
vad bra! då kan jag fixa iordning mitt lilla prank... hehehe! tänkte jag och smög ut ur rummet till köket, spraygrädde, och smyger tillbaks upp,och nu kommer det roliga! tänker jag och måste hålla mig för skratt när jag sprayar grädde i deras hår, ansikte och kläder... sen tar jag en permanent
bläckpenna och skriver på deras pannor, älskar er<3 och smyger ut igen och börjar med frukost.

—————en kvart senare—————
det har gått en kvart och de har fortfarande inte vaknat...
trodde jag...
snart så ser jag alla fyra komma ner och alla ser super sura ut...
varför så sura?frågar jag

Ja... VAD FAN TROR DU?!skriker Luke och pekar på hans ansikte,hår och kläder. jaså det... det var inte jag... svarar jag och har problem med att hålla "stoneface". Luke kollade på mig med ett högt ögonbryn och sa: nähä vem var det då då? alla andra sov och du var den enda som inte var i rummet...

okay you got me... sorry säger jag besegrad och med ett ledset uttryck. Då ler han bara och säger:du har gjort chocolate chip pancakes!!! jaha haha ja det har jag.... svarar jag då och tar fram tallrikar och glas, la upp tre pannkakor och satte mig och åt
de andra bara kollade på mig, så jag reste ett ögonbryn och frågade.ska ni äta eller? då tog de tallrikar och satte sig ner och åt.

efter frukosten så la vi ner allt i diskmaskinen och gick upp på mitt rum och gjorde iordning oss, sen plockade vi bort madrasserna medans vi pratade om allt
möjligt. så vad ska vi göra sen då? frågade Lily. jag vet inte... kan vi inte gå på bio ikväll då? frågade jag dem, visst det låter som en bra idé... vilken ska vi se? undrar Quin och kollar upp från sin väska, tror han letade efter något...tänkte jag och kollade på resten och frågade om vi ska kolla upp vilka filmer som går på bio, visst! sa Luke då och sprang ut ur rummet till min större dator i vardagsrummet. jaja lugna ner dig ett par hekto! skrek vi andra ner till honom och skrattade medan vi gick ner för trappan.

————————————————

efter typ en halvtimme så bestämde vi oss för att se  Jurassic  world klockan halv sju.
bra då har vi bestämt film, då kan vi väl äta lunch? jag e super hungrig!sa Elizabeth och vi andra bara skrattade åt henne. javisst vi kan väl äta... vad ska vi äta då? frågade jag.

hmm... kanske... nej jag vet inte.... säger Lily...
potatisbullar? gav Luke som ett exempel, visst vi kan väl äta potatisbullar? eller? vad tycker ni? frågar jag de andra,
visst vi äter det... blir nog enklast så. svarar de då och går till köket.

————————————————

tjugo minuter senare så sitter vi vid bordet och äter, alla e tysta och tänker på sitt... hoppas vi inte kommer försent till bion, som vi gjorde förra gången... tänkte jag..

Flashback
vi satt och åt mat på en resturang
när jag kollade på klockan och sa: bion börjar ju om en halvtimme! alla fick typ panik och åt snabbt upp och betalade, sen sprang vi till biosalongen efter att ha stannat och köpt popcorn och annat med bara 5 min kvar tills filmen började, vi kom in till biosalongen och satte oss på våra platser medan sista reklamsnuttarna spelades!

Flashback slut

jag satt och log åt minnet, och när jag kollade upp så såg jag att alla kollade konstigt på mig, varför ler du? frågade dom... för att jag kommer ihåg när vi kom försent förra gången... svarade jag och då log de andra också och sen skrattade vi... nej men nu måste vi börja gå! sa Elizabeth och vi gick för att klä på oss.

————————————————

vi kom ner och ska köpa snacks, vi hade precis hämtat ut biobiljetterna. när vi va klara så letade vi upp biosalongen som vi skulle vara i.

––––––––––––––––––––
efter filmen så sa vi hejdå och gick skilda vägar. jag fick ett meddelande av mamma där det stod: jag måste jobba sent hela nästa vecka och kommer inte hem förens runt 6-7 tiden på kvällen. puss/mamma.
konstigt... varför säger hon det genom sms istället för att prata med mig? tänkte jag och gick hem.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Asså jag e så sjukt ledsen
för att jag inte uppdaterat som jag lovat!
men här e iallafall ett kapitel som jag slängde ihop lite snabbt innan jag somnar. försökte göra det då långt som möjligt och tycker att jag lyckats med. jag lovar att försöka bättra mig men jag kan inte lova något!

Tack för att ni står ut!

/en person som e väldigt lat💤

mitt nya liv [a werewolf story]Where stories live. Discover now