Louis POV..
Jag undrar varför Harry inte minns vad som hände igår eller i och för sig han kanske skämtar med mig om att han inte minns. Jag hoppas att det är så iallafall. Jag borde nog snacka med Liam om det här.
Lou: Hey Liam.. har du tid för att träffas?
Liam: Ja självklart men vart?
Lou: Caféet?
Liam: Okay.. Vi ses om en kvart typ.. okay?
Lou: Okay
~ 15 Minuter senare, Caféet~
Jag går in och beställer en smörgås med ost och skinka på. Sedan går jag och sätter mig vid ett bord för två. Jag sitter där vid fönstret och tittar ut mot människorna som går på trottoaren och efter ett par minuter så kommer Liam in i Café och beställer något och sedan kommer han och sätter sig framför mig. Och samtidigt kommer en kvinna fram till bordet och ger mig min macka.
"Liam du kommer väl ihåg vad som hände igår när vi körde Truth or Dare?" Frågar jag blygt.
"Du menar mellan dig och Harry?" Frågar han förvånat.
"Ja precis" Svarar jag kort där efter.
"Ja det är klart jag kommer ihåg.. vadå da?" Frågar han förvirrat.
"Det finns ett problem och det är att Harry inte kommer ihåg det" Säger jag förtvivlat.
"Va? Varför inte?.. eller förlåt det var en dum fråga.. men kommer du låtsas som att det aldrig hände eller ska du snacka med honom?" Frågar Liam
"Jag tror att jag inte ska låtsas om att det hände" Säger jag och gör sedan ett snett leende mot Liam för att det ska värka som att jag är okej med det.
"Jag är så ledsen att detta hände Lou.. Finns det något jag kan göra för att få dig att må bättre så säg bara till" Säger Liam för att uppmuntra mig.
"Kan vi gå på bio och ha en sleepover med snacks och titta på filmer och ha en underbar dag tillsammans?" Frågar jag honom glatt och han nickar direkt som ett Ja.
"Men då drar vi och du fixar saker att hålla på med medans jag fixar saker jag ska ha när jag är hemma hos dig" Säger Liam väldigt spralligt och innan jag hinner reagera så springer han ut ur caféet och raka vägen hem. Jag äter upp sista biten av min macka och sätter fart mot affären.
Inköps Lista För THE Sleepover ✌️💤 👌👊
Chips Cola 2L Filmer Frukt
Nutella Popcorn Billys Panpizzor
Nalle (Som det står 'I Love You' på)
När jag har handlat klart så går jag hem och fixar i ordning mitt rum och jag bäddar min säng. En timma senare så knackar någon på dörren och det kan inte vara Liam för han brukar bara gå in. Jag går och öppnar dörren och till min förvåning så står Alexandra där.
"Hej?.. Vad gör du här?" Frågar jag förvånat
"Jag ville bara att du skulle veta att.." Hon kysser mina läppar och jag puttar genast bort henne.
"Vad fan håller du på med? Gå här ifrån.. NU!" Skriker jag tillslut på henne och hon springer genast iväg. Vad i helvete hände just?! Aja det är nog bäst att jag bara sätter mig i soffan och vänta på Liam. Och en kvart senare så kommer Liam in genom dörren med ett glatt humör och slänger in sina saker på tv-rums golvet. Sedan hoppar han ner i soffan bredvid mig.
"Hur är det med dig Lou?" Frågar han lite smått oroligt och då berättar jag vad som hände med Alexandra. Och till min förvåning så rycker Liam bara lite lätt på axlarna utan att bry sig ett dugg om vad Alexandra gjorde.
Många timmar senare så somnar Liam bredvid mig i sängen. Jag har mitt huvud på hans arm och han ligger på rygg så då tar jag initiativ till att lägga mitt ena ben över hans mage och mitt huvud på hans bröstkorg. Till min för våning så säger han "God natt Boo Bear" Till mig lågt och sen snurrar han på mig så att jag ligger med ryggen mot hans mage och håller om mig. Jag och Liam har varit vänner i många år men detta är första gången vi 'spooning' och det var bättre än vad jag trodde att det skulle vara. Efter en stund somnar jag också med ett leende på mina läppar.
_________________________________________________________________________
Förlåt för att kapitlet blev så kort men jag försökte göra ett kapitel för er skull ❤️
Kommentera och rösta så ses vi nästa gång! PUSS OCH KRAAAAAAM
VOUS LISEZ
Love is hard! = Larry Stylinson <3
FanfictionDet är en berättelse om att våga älska oavsett vem det är . <3 Ps. Det kan förekomma ord om sex eller sex i denna berättelse.