Klokka er 7.57pm og det er bare en halv time til jeg skal møte Sophia. Den turkise kjolen med blomster kan jeg ikke ha på meg i kveld, det blir for kaldt, så jeg tar på meg et par jeans og en tettsittende, grå hettejakke fra Nike. Jeg tar på meg et par svarte Nike før jeg går ned igjen på kjøkkenet. Terry og Jacob dukker plutselig frem i hodet mitt. De kan ikke være alene hjemme, de er bare 10! Føler meg som en overbeskyttende mamma men de kam faktisk ikke være hjemme alene. Jeg går opp trappene igjen til rommet deres. Jeg hører stemmene deres, de leker godt. De merker nok ikke at jeg er borte i et kvarter eller 2. Jeg går ned igjen og setter meg på en av barkrakkene rundt kjøkkenbenken. Det er 7 minutt til jeg skal møte Sophia ved studioet. Dansestudioet ligger ca 2 minutter fra huset vårt med bil så det er ingenting å stresse med. Jeg har det skulderlange, brune håret i en dott på toppen av hodet. Det er slik eller å ha håret løst som jeg har vær dag. Nå kan jeg sikkert reise. Jeg reiser meg fra krakken og går stille bort til døren. Jeg åpner den knirkefritt bokstavelig talt, går ut og lukker den like lydløst. Med bilnøklene i den ene hånden og mobilen i den andre går jeg bort til bilen. Jeg låser den opp og setter meg inn. Setter nøklene inn, vrir om og rygger ut av oppkjørselen. Jeg kjører mot studioet. Når jeg kjører ned bakken ser jeg Sophia sitte på en betongkant med en boks redbull i den ene hånden og mobilen i den andre.
—
Jeg parkerer bilen og hopper ut. Sophia har tydeligvis merket at jeg har kommet, hun kommer gående mot meg og tar en slurk av redbull'n. Hun har på seg svarte jeans, olajakke og en løstsittende, hvit topp. Det blonde håret henger løst nedover skuldrene.
"Hvorfor kunne du ikke sende svaret på melding?" spør jeg og stopper å gå.
"Hvorfor kunne ikke du sendt det på melding?" spør hun og kaster fra seg boksen med redbull som mest sannsynlig er tom.
"Jeg spurte først." sier jeg til mitt forsvar. Hun ler.
"Jeg syntes ikke det passet seg." sier hun og trekker inn pusten som om hun skal si mer. "Hemmeligheten din er latterlig, tenk hvis skolen fikk vite dette?" sier hun og ler overlegent. Jeg vet at hemmeligheten er latterlig og at det er sprøtt at jeg har fått det rykte som "kjærlighetsekspert" men hvis ingen får vite det er jeg safe.
"Hva er så hemmeligheten da?" spør jeg mens jeg prøver å skjule nervøsiteten min.
"At 'kjærlighetseksperten' aldri har hatt en kjæreste.." sier Sophia og ler enda mer.
Nå sitter jeg fint i det.
—
Håper dere likte kapittelet, husk å vote og kommentere😋
VOCÊ ESTÁ LENDO
The Love Expert
Ficção AdolescenteMadison har alltid vært "kjærlighetseksperten" på skolen. Det er hun som alltid hjelper venninnene sine, og andre for den saks skyld med å finne kjærligheten. Men hun har en hemmelighet som ingen andre enn hun selv vet om, en hemmelighet som kan set...