Neden 0 ile 1 ? Hayatımızda o kadar sayı varken o kadar yaşanmışlıklarımız ,aşklarımız ,müziklerimiz ,hadiselerimiz ,filmlerimiz ,hayatlarımız ... Neden tüm bunları 0 ve 1 ile sınırlandıralım ki? Sizleri duyar gibiyim ' Tanrı sonsuzken yarattığı şeyler nasıl sınırlı olabiliyor? ' diyorsunuz. Peki neden henüz bir arpa boyu gitmiş değiliz , neden bizi bekleyen bir sonun olduğunu düşünüyoruz ? Söylediklerimiz kendimize bile tutarsız geliyor değil mi ? Varlık içinde yok muyuz yoksa yokluk içinde var mıyız ? Belkide yanlış soruyu soruyoruzdur. Hatta belkide soru sormamız bile gerekmez .Çünkü cevap burnumuzun ucunda. Belkide kulaklarımızın başında çığlık atıyordur da kendimizi tatmin etme sarhoşluğundan duymuyoruzdur . En iyisi sual sormaya devam edelim hiçliğe .Bir şeyleri yoktan var edebilir misiniz ,Hayır mı? Demekki vardan da yok edmiyorsunuz. Eminimki bunu komşularınızda yapamıyordur. Peki yoktan var olan ya da varken yok olan bir şeye tanık oldunuz mu ? -İlahi güçlerden bahsetmiyoruz , Bir bebeğin nasıl doğduğunu biliyorum , Nasıl ölüp çürüdüğünü de fakat sonuçta madde olarak sürekli bir döngü var -Imm. Demek ki yok olan sonsuza dek yok kalacak , var olan var olacak . İşte bu maddevi süreç doğrultusunda bir şeylerin döngü halinde halinde olduğunu biliyoruz . Fakat sonsuz sınırlı bir döngüdür .Hadi eski anılarımıza dönelim . Şu bize sayı doğrusunu çizdirdikleri zamanı hatırlıyorsunuzdur . Hadi onu kafamızda tekrar çizelim .Ha şöyle sol taraf negatif, sağ taraf pozitif , ortada sıfır var . Sayıların hepsini yazmamıza gerek yok . 0 , -1 ve +1 yazmanız yeterli olacaktır . Oynayacağımız oyun -1 ,0 ve +1 arasında olacak ' Bu da ne çok küçük bir alan sonsuz yer varken neden burda oynayalım ? ' demeyin . Orası bize ait değil onun için sonsuz dedik ya . Çünkü aklımız yetmiyor oraya en gelişmiş olmasına rağmen . Devam edelim oyunumuza 0 ile bir arasına perde koymuştuk arada kalan sahnede oyunmuzu oynuyoruz . Artık ortak bir dil kullanacağız MATEMATİK 0 ve 1 arasında kaç sayı var ? İrrasyonel sayılar . Evet tamsayı deseydik hiç yoktu fakat sonuçta sayı var . Peki kaç tane ? Sonsuz sayı vardır . 1/sonsuz sonsuz sayı .
Demem o ki tüm bu yaşadıklarımız sıfır ile bir arasında dönüp dolaşıyor . Tüm bu kargaşalar, savaşlar ,siyasetçiler , her şey 0 ile 1 arasında tüm kıyamet bu küçücük alanda kopuyor . Yani biz Sonsuz içindeki sınırın sonsuzluğuyuz . Ya herşeyiz ya hiçiz . Kim ne diyor bilmiyorum ama bana göre her şeyiz . Sadece mütavazı bir sonsuzluk bizimkisi . Fazla övünmemek lazım. Küçük değerli bir alyans gibi küçük ama değeri sonsuz. Kıymatini bilin .