NAMJA PART 1
Vrooommmmm.......
Sebuah bas berhenti di sebuah bas stand kecik..
Tengku mengangkut beg nya yg besar turun dari bas..
Guk! Tengku meletakkan beg nagasi yg sebesar alam tu di tepi tempat duduk..
"ALAHAI.. mana sial aq nak pegi ni... brruhh" rungut Tengku..
Tengku merupakan pelajar kampung yang berpindah kebandar kuala lumpur untuk mencari pekerjaan.. dengan berbekalkan Sijil Diploma Kejuteraan elektrik..Tengku yakin dia akan mendapat kerja yang bagus di sini..
Tengku mengangkat beg nya dan ingin mencari hotel, dengan berbekalkan duit belanja RM1000.. tu pun duit part time dianbekerja di 7eleven.. boleh lah nak tampung tidur kat hotel murah ni..
Tengku: Uncle. satu malam RM30 tak boleh ke? saya kne jimat ni..
Uncle: Tak boleh maa...standard paling mulah lima puluh.. tak cukup lu tido jambatan lah..
Tengku terus keluar dari hotel tersebut dengan bengang
"Ahh lancau.. hotel setengah bintang pun xsmpai.. nak mahai RM50 satu malam.. aku rela tidur kat basstop asal kan duit aq selamat"...
Zaman sekarang ni, RM1000 tu 4 hari boleh habis...tmbah2 dok KL.. mmg duit kering macam air... barang mahai, apa mahai.. GST lagi..jilake najib..
BROOMMMM.... sebuah motor Ducati berhenti dihapan Tengku... seorang mamat berbaju kulit dan berhelmet penuh sangat bergaya turun dari motor itu..
"perghh... bergaya gila la"
Mamat itu masuk kedalam 7eleven.. Tengku mendekati motor besar itu.. dia agak gayat.. kaya nye mamat ni.. motor mahai macam ni.. mmg idaman dy.. Tengku memerhati setiap inchi motor tersebut.. berkilat.. terserlah muka nya pada body besi motor itu..
"Oi jangan usik!"
suara itu mngejutkan Tengku...
Mamat itu datang smbil memegang tin minuman Redbull..
Tengku:Heh.. sorry bro..wa minat la ngn motor lu..
"Kalau minat.. keje.. dapat duit beli" kata mamat itu dengan poyo..dan naik keatas motornya..
Tengku: Bro.. wa baru je smpai KL ni.. wa carik hotel murah lah.. lu tau tak kat mana hotel yang murah..
Mamat poyo itu mrmandang Tengku dari atas bawah ke atas dan kebawah.. Hensem gak
"Kau straight?"
Keluar soalan itu dari mamat poyo..
Tengku:Straight?maksud kau?
"aduh slow la.. macamni la.. ko ikut aku balik umah aku.. nanti aku tlong ko carik kerja.. mcam ade bakat je kau ni"
Mamat poyo itu berkata sambil membetulkan zip kajetnya..
Tengku:Betul ni?waa!!Boleh!😱
Teruja sungguh Tengku.. org yg dy xkenal terus mengoffernye tempat tinggal.. nak takut buat apa.. Tengku bukannya perempuan..lagipun dia dah besar.. ada silat gayung lagi..
"Nama aku Fahmi,naik lah .. beg kau tinggal kat hotel tu dulu.. nanti ambik"
Tengku: Ok Ok!
-bersambung-
YOU ARE READING
(COMPLETE) NAMJA-Kisah Lelaki
RandomMengisahkan 9 orang jejaka yang tak straight ._.