BAB 2.UPACARA?

2.3K 41 3
                                    

NAMJA PART 2

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

NAMJA PART 2...

Aniep menyeluk tangannya kedalam bungkusan Twisties perisa cili podeh gilo. Adrian disebelah pun berkongsi makan Twisties sambil mnonton crite kartun Avangers di Disney XD.. Denga tekun mereka menonton.. Faiz a.k.a Kujat melintas dihapan mereka menghadang TV..

Aniep: Woi kujat.. tepi ah.. kau nak kena ke?

Aniep antara seorang yg xterkawal emosi nya. Garang dan kekadang happy gegila... Aniep merupakan pelajar Degree bahagian Permodelan dan Pementasan.. so dia ni lebih terdedah dengan dunia media.. setiap menampilannya.. rambut ke baju mmg cantik dan bergaya... Di luar dia bergaya..di rumah dia selekeh habis.

Faiz: Sorry la.. aq nak gi kelas cepat ni..

Faiz.. penghuni paling muda dalam rumah ni.. dia baru mendaftarkan diri dalam Diploma Keusahawanan Makanan di Kolej Swasta berdekatan. dia sewa rumah ni sebab memang dah dekat ngn Kolejnya. Lagipun sewa murah RM200 sebulan siap skali byaran bil api dan bil air.. Disebabkn dia paling muda.. mmg dia la jadi mangsa buli penghuni lain dirumah ni..

Adrian: Baik kau ketepi cepat..sebelum aku bogelkan kau..

Adrian, mamat kacak yang dikira hipster, tuan rumah ni!! dia membuat jasa menyewa rumah ni pada kaum lelaki dengan harga yang murah..setiap penghuni dalam rumah ni mesti ada syarat.. apa syarat? nanti korang tau.. dia ni dikira Playboy...

Aniep: Ehh cepat lah ketepi.. aku nak tngok Black Widow lompat atas kereta nii.. aduuuhhaiai

Faiz:Japp.. aq nak carik kunci motor aku ni..

Faiz menggeledah bahagian meja TV untuk mencari kunci motor sebb dia mmg
da terlambat nak pergi kekelas..

Adrian bangun dari tempat sofa.
Adrian: Haish lambat..bikin aku murka betul.. niep.. settle..

Faiz cemas

Faiz: wey wey.. jangan ahh..

Aniep bangun terus menarik tangan Faiz..

Faiz: Niep.. jangan la wey..

Aniep mencampak Faiz ke arah Sofa so good.

Faiz jatuh keatas sofa dengan ayu nya..
Aniep menahan tangan Faiz.. namun Faiz bergelut untuk melepaskan diri..

Cing! butang seluar faiz dibuka oleh Ad.

Slerrpp!! Seluar Faiz ditarik habis oleh Ad. .. nasib ada boxer jenama Calvin Klein warne biru muda kalau x.. mmg da nampak bebird.

Faiz: Woi bagi balik seluar aku!
Ad: Tak nak... *jelir*

Faiz bangun dan cuba mndapatkan seluarnya dari Ad..

Adrian: Niep! amik ni!

Ad membaling seluar Faiz kearah Aniep..Aniep menyambut seluar itu da berlari keluar... Faiz lantas megalihkan pandangannya kearah Aniep dan mengejar Aniep keluar rumah..

Sampai diluar rumah.. Aniep dah ada jauh di pagar rumah..

Adrian: Niep! sangkut ats pagar tu.
Faiz: Woi takyah lahh.. bak la balikk.. aq daa lambat nak gi kelas..

Aniep mengacah acah untuk mencampak seluar Faiz keluar dari pagar..

Faiz mmg terdesak sbb tu jr satu2 seluar slack yg dy ada utk gi ke kelas..

Vrroommm.. Bunyi motor Fahmi datang dan berhenti didepan pagar..

Ad tertinjau2 melihat ada org lain yg membonceng Fahmi..
Aniep membuka pagar..
Pembonceng itu turun dari motor Fahmi dan membuka helmetnya.. Fahmi masuk kedalam kawasan laman rumah..

Fahmi: Woi Faiz.. ko apasal berboxer kat luar rumah ni? tak malu ke?
Faiz: Seluar aku kat aniep la..aq nk gi kelas ni.

Aniep mencampak seluar kearah Faiz.. sbb dy dah ada benda lain nk ditanya

Aniep: Ni sapa? penghuni baru?
Fahmi: Erm.. nama dia tengku... aq jumpa dy kat depan 7Eleven tadi..

Tengku: Hai korang..

Adrian keluar menyambut kedatangan Tengku.... dan mereka membawa Tengku masuk kerumah
...........

Tengku diberi sebuah bilik ditingkat atas.dalam bilik tu ada satu katil kosong.. mereka kata..satu ni takde orang lagi..tunggu la penghuni baru nanti.Diberi maklumat rumah ni dah ada 7 Penghuni Adrian,Aniep,Fahmi,Faiz,Jim,Tom dan Jan.. rumah dua tingkat ni.. memang besar..

...............................................
Malam pun tiba....

Fahmi melipat2 baju nya untuk disusun kedalam almari..

Tok Tok.. Pintu bilik diketuk..

Tengku: Pintu tak kunci..

Pintu dibuka..
Fahmi: Hai Tengku...
Tengku: Hai...

Adrian terus masuk kedalam bilik Tengku..

*Aniep menutup lampu*

Tengku: Woi kenapa tutup lampu?
Aniep: Nak mula kan upacara ahli baru..
Tengku: Upacara...

Jim Tom dan Jan masuk kebilik..

Tengku dah start rasa lain macam..

Adrian: Ehemm.. setiap team yang ada dalam rumah ni.. mesti lalui upacara.. ni.. sebagi member! ni rumah aku.. ni undang2 aku..

Tengku terkejut mendengar arahan Ad.. Fahmi takde lak kata ada upacara klo nk join rumah ni..namun. nasik dah jadi bubur. Adrian mmbuka baju dan mereka semua membuka baju..

Tengku:Alamak..

Tengku cuba lari kearah tingkap.. Tengku dipeluk dari belakang oleh Jim yang sado mcm Taylor Lautner..dan dicampak keats katil yg empuk ..

Tengku terbaring keats katil..
Aniep baik dam duduk diatas dada Tengku..
Dan meletakkan jari dibibir tengku

Aniep: Shhh..diam.. Selamat Join Team Kami..

Belum sempat Tengku nak jawab..
Baju nya..

*Aksi gangbang terpaksa dipotong sebab terlalu lucah untuk dibaca oleh umum*

............................
Keesokan harinya

"Assalamualaikum.."

Jan tengah siram pokok beralih kearah si pemberi salam...

Jan: Waalaikumusalam.. yer?

Zharif: Saya dapt berita rumah ni ada satu kekosongan? boleh saya start sewa?

Jan: Bolehh ..Boleh sangat *smirk*

-Bersambung-

(COMPLETE) NAMJA-Kisah LelakiWhere stories live. Discover now