Pagi persekolahan...aku terus bangun pagi dan segera mandi ..Setelah usai menyiapkan diri dan solat Subuh..aku terus melangkah ke meja makan...Ligat tanganku membancuh air untuk sarapan ke sekola..Aku mengambil dua keping roti untuk dibakar..beberapa minit saja..kedengaran bunyi 'tup' tanda roti bersedia untuk dimakan..Aku terus menyapu planta dan terus mengunyah..Agak sunyi pada waktu itu..Ibu ayhku sedang siap untuk ke kerja...aku terus membuka buku selepas sahaja makan sementara menunggu adik ku menyiapkan diri ..Buku dibuka tetapi fikiranku ke arah lain..Aku berfikir tentang lelaki yang secara tiba-tiba mahu mengenalku..*hmm..dia baik..caring..dan...haisshh...Ra..kenal betul-betul dulu..nanti menyesal*..bisik hatiku...Aku trus dengan lamunan yang mungkin sudah ke Planet Pluto..
Aku tersentak apabila disapa oleh adik.."Akak cepatla..dah pukul 6:45..nanti lambat ke sekolah".."Ye²...tau..kamu yang lambat siap."kata ku dengan selamba.."Eleh...bukan ke orang tu yang berangan..??perli adikku.."Err..cepatla...nak ke sekolah ni.."segera aku bangun dan terus keluar..💜💜💜💜
"We..aku nak bagi kek yang aku buat ni kat Akram sebab aku minat dia"kata Nadia dengan senyuman yang manis.."ouh..oke..jadi kamu nak kita wat apa??"kata aku dalam kebingungan..*ye la..nak bagi..bagi je la...x de kena mengena ngan aku pun*..bisik hatiku.."Aku nak kamu teman akula ..aku seganla..."jawab Nadia dengan gaya memujukku bersetuju.."Oke²..bila nak bagi??"...balasku.."sekarangla...dia ada kat blakang block D ngn geng dia"jawab Nadia dngn teruja sambil meng usha-usha Akram dari jauh..
Aku segera mengikutnya dari blakang..Kelihatan langkah nya laju seakan Akram itu akan hilang beberapa saat nanti..Aku terus mengikuti jejak langkahnya..Sesampai sahaja di block D..Akram memandang kami yang baru berhenti di depannya..*Mungkin dia pelik kot*bisik hatiku..Nadia memberi kek itu pada Akram dengan senyuman lebar..Akram senyum dan berpaling padaku.."Ra..nila Akram yang aku bagitau kau"Nadia memperkenalkan Akram padaku dan...*Aku baru teringat..Lelaki yang mesej aku tu....* fikirku... keliru..."Ermm..ya.."aku membalas senyuman pada Akram dan segera beredar...Selepas saja beredar.."We..senyuman dia...walaupun x hensem mana...tapi dia macho.."Nadia bersuara...Aku hanya terdiam kerana binggung sebentar..aku x pasti adakah dia Akram yg msj aku smlm*bisik hatiku.."We..keje skola apa yang cikgu bagi semalam??lupala"jawab aku kerana malas memikirkan tentang lelaki itu .."Semalam cuti cik kak oi.."jawab Nadia sambil ketawa..Aku menyedari...aku trlebih pikir sangat sampai trlupa..Aku mula trsenyum...
...........
YOU ARE READING
Cinta Ku Kini..
RomanceAira seorang gadis yang baik pada pandangan rakan dan familinya..Dia seorang yang agak pelik tapi sikapnya itu disenangi oleh rakannya..Aira pernah minat akan seseorang..tetapi kecewa apabila mengetahui lelaki itu sudah berpunya..Dia mengalah dan ti...