Cinta Ku Kini..BAB2

35 2 0
                                    

Pulang sahaja dari skola..Aku menerima mesej dari Akram..Aku berasa malas hendak melayan.."aduh..."mengeluhku sambil memandang msej yg diberinya...Last seen nya 13:40..*dh lama dia off...*monologku sambil trsenyum..Aku set nama dia 'Ntah' sbb aku baru tau nama dia semalam...monolog ku lagi sambil ketawa kecil..Aku membalas salam nya dan terus menutup Phone...Tetiba bunyi mesej masuk..

Ntah:Wat pe tu??

Aku trkejut...baru beberapa saat je aku balas mesej dia..dan dia dah lama off fon..Cpatnya dia balas..*fikir ku pelik..Aku membalas..

X De apa..
Ntah:Saya suka senyuman awak..
Err...ouh..
Ntah:nk jumpa lagi...😭
Err..awak x btul eh???
Ntah:😒
Oke...bye.. ad keje..Assalam..
Ntah:oke..hati² wat keje tu..Wassalam..

Aku terus delete msej itu...*Tak penting pun klau nk ingat pasal ni..*bisik hatiku..Aku terus membuka beg untuk menyiapkan kerja sekolah..Tetiba terdengar bunyi deruman motor diluar yang sudah aku agak...itu adalah Sarah...Sudah kebiasaan..dia akan datang rumah untuk ajak aku keluar jalan-jalan...Aku segera mengambil tudung dan berjumpa dengannya..
"Ra..Jom teman aku pegi bli hadiah"
"Nk bli kat sapa?
"Kat anak sedara  aku..esok birthday dia.."
"Ouh...jap..nk gi siap dulu.."Balasku dengan segera masuk ke bilik tuk menukar pakaian dan meminta izin dari ibu..Setelah mendapat kebenaran..kami terus menuju ke My One Shop..

💜💜💜💜
"Kamu nk bli ap??"tanyaku sambil membelek patung beruang yang comel...
"Adala.....hehe"jawab Sarah yang sedang tercari-cari barang..
"Erm..slalu lelaki suka hadiah ap??Klau prmpn senang nk pilih hadiah..lelaki ni payah skit la"jawabku..
"Ala..bila kamu dah ada laki nanti..kamu taula apa hendak bagi.."jawabnya sambil mengangkat kening ke arahku..Aku memandang ke tempat lain...Melihat semua hadiah di situ..kebanyakkannya barang tuk budak...Aku ketawa kecil..kerana anak sedaranya tu lelaki dan sudah mencecah 14 tahun...Sementara menunggu Sarah memilih barang..Aku membuka fon dan memasang ear phone tuk mendengar lagu  dan terdapat mesej dari..

Ntah:Assalam..

Tapi kali ni aku rasa ringan pula nk membalas mesejnya sebab aku bosan menunggu Sarah..Aku membalas salamnya..

Ntah:Rindu...
??
Ntah:Jngn perasan 😜
Ad ke saya perasan??
Ntah:Saya tahu awak perasan..mesti awak tengah senyum ke telinga skrg ni kan??
Ehh..x,de nya..
Ntah:ouh..lupa plk..manada org nk mengaku klau pasal ni..haha 😜

Aku terkejut dngn ayat yg dibalasnya..Waras ke x mamat ni??bisikku...Tapi agak kelakar sdikit caranya tu..Aku ketawa sendirian..

Ouh..itu..je??
Ntah:😒x de feel ke??
Nk feel ap??
Ntah:aduu 😓
Ouh..oke

Aku terus membuka lagu dan membiarkannya..Bila fikirkan balik..Aku cuba cari ap slh aku smpai dia kata aduu..plik..

Setiap hari dia hntar mesej n bagi ayat yg aku x faham...Dan kat sekolah...Dia slalu tegur aku dan aku hanya senyum je..Malas nak tegur orang..Nanti orang lain anggap lain karang..Aduu...mohon dijauhkan*bisik hatiku lagi.. tetiba dapat mesej dari dia..

Ntah:kat skola..bila lalu depan kelas bukan nk tegur..sombongnya..
Perlu ke tgur??
Ntah:😒haihh..sush klau ckp ngn org cmni..
Ouh..susah ehh??
Ntah:haisshh..

Aku ketawa slepas sahaja mesj dia..Aku pun tak tau kenapa aku ketawa..X de kisah lawak pun..tapi.. knp ya..Haha..

Tetiba satu hari x de mesej dari dia..Aku just pkir mybe dia busy...Aku terus kluar dngn kawan untuk membeli buku rujukan..

KINI  sudah tiga hari dia tak tegur..Aku mula perasan akn perasaan ku..Adakah ini RINDU??Aku ketawa sendirian apabila tringat akan setiap bait bait mesej aku dengannya..Tapi sekarang...aku keliru dengan perasaanku..Tetiba aku dapat mesej dari Nadia..

Nadia:We..aku suka kat Aiman..Dia bagi bunga kat aku..Dia kata aku crush dia 😄...

Aku tersentak sekejap..

Aira:Hbistu..cmna dngn Akram yang kamu minat dari dulu??
Nadia:Aku dh buang dia jauh²..lagipun dia cam x layan aku je..x pe la..aku dah ada org yang btul² suka aku..
Aira:Ouh..haha..cepatnya hati berubah 😝..

Aku tersenyum keseorangan..Aku x tahu knp.Ya Allah..Kenapa ngn aku ni..Jikalau aku suka Akram..Aku tidak menikam belakang kawanku..Tapi..adakah hatiku betul² terbuka utk dia??Aku takut aku bertepuk sebelah seperti dulu...Tapi..aku betul² rindu usikan dia..hahah..*gelak kecilku..

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 05, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Cinta Ku Kini..Where stories live. Discover now