Kisah 8:Jung Hoseok

142 7 3
                                    

Bukan aku taknak tolong kau

Kawan kawan aku duk sibuk cerita pasal hantu..bila time aku..aku terdiam seribu batu..tak tau nak cakap apa..tapi atas paksaan kawan kawan ku..aku rela menceritakan jugak pengalaman hidupku.

-----------*---*---*----------

Wei hope giliran kau pulak..kau ada tak pengalaman cerita hantu ke sendiri ke?Jin

Hah malas lah.. takada kot..

Ada punya dari segi muka kau pun dah tau mesti ada kan?..

Aku kata tak ada takdalah!

Ala cerita jelah..nak jadi member kitaorang mestilah sporting sikit!

Yelah yelah..macam ni..

Time itu jhope masih berumur 14 tahun..so dia bersekolah disebelah petang..petang selalunya balik pukul 7..time tu..jhope sorang² je..sebab dia tak sempat salin kerja sekolah..dia malaslah nak tiru kawan dia..dia mengambil keputusan nak salin sampai habis baru balik...

Kira² 7:25 kerja menyalin dah habis mahu taknya penuh papan putih tu..dia siap..jhope pandang kat luar langit dah gelap..dia tengok sunyi sepi sangat sekolahnya..

Dia kemas barangnya dan melangkah keluar dari kelasnya..tah macam mana dia tak cam ada orang lalu kat tepinya..dia hanya nampak sipi² je pastu orang tu hilang..dia toleh belakang..dia perhati tingkap sebab kelasnya itu..

Perhati punya perhati..nampak ada orang lalu kat tepi tingkap..dia beranikan diri nak mengintai siapa yang berada kat dalam..yelah lelaki terakhir korea katakan kenalah berani..tak gentlelah perempuan tengok..

Dia perhati takada apapun..sekali

Tok tok tok tok tok...

Terkejut jhope sampai melatah..perasaan takut dah membuak buak dalam diri jhope..dia pikir nak tegur ke tak..dia ambil keputusan nak bla je..tapi dia rasa serba salah..dia nak buka pintu tu..tapi bermangga

Tok tok tok tok..

Pintu tu macam ada orang ketuk tapi tak ada bunyi suara pun..macam² jhope pikir..takut? Memang tak dapat digambarkan lah macam mana reaksi muka jhope...dia berlari pecut 100 meter..kelas tu dengan tangga takadalah jauh mana..sampai dia kat tangga dia berhenti berlari..tiba tiba..

Kenapa Kau Tak Tolong Aku!!!

Lagi bertambah takut..jhope pusing kebelakang terkejut dia bila nampak seorang perempuan..mengesot keluar dari pintu kelas tu..badan dia penuh dari..kaki jhope seakan akan tak boleh gerak..jhope Dah menangis nangis terjerit jerit..hantu tu mengesot menghampirinya..kini betul² dibawah kakinya..

Jhope memang tak tau nak cakap apa hanya mampu menangis je.. jhope tak tahan dia menjerit kuat²

Arhhhhhhhh arhhhhh!!!!!!

Dia tersedar..namum time dia bangun dia memang betul berada kat tempat yang dia nampak hantu tu..dia bangun dan terus bla balik terus..kira kira dalam pukul 5:40 camtulah..masa perjalanan dia balik..jhope menangis teresak esak macam orang lepas kena rogol..

Di sebab kan kes tu lah dia pindah sekolah lain..

TAMAT

-----------*-++--++*-+---------
Kk..habis bosan chap ni kan..abaikan typo..Author malas nak baca dua kali..lkbye...merapu? Biarlah

Kisah Seram (K-Idols Fanfic)Where stories live. Discover now