Det var en vanlig morgon för mig.
- Sofie gå upp nu!!!!!
Det var min mamma som ropade att jag skulle gå och äta frukost.
- jag kommer!!
Och föresten heter jag Sofie Stone jag och min mamma bor på Almstreet gatan i New York. Jag gick fram till garderoben och jag tog fram en svart skin jacka en ljus blå klänning och ett gympaskor. Efter att jag hade tagit på mig allt så gick jag ner och åt frukost bara en liten macka och ett glas mjölk. Sen så tog jag ut min moppe ur garaget.
- 'Hejdå' jag åker till skola nu
- okej älskar dig gumman
Jag åkte iväg till skolan och när jag kom ditt så såg jag massa ambulanser vid en gränd jag hoppade av min moppe för att kolla vad som hänt.
- vad händer? Undrade jag
- utvägen du får inte va här
Det var en polis som sa men det skulle inte hindra mig jag sprang i mellan alla ambulanser och poliser och där...
- OMG sa jag
Där framför mig låg Aly 'min bästa vän'
- Aly skrek jag och kastade mig framför den döda kroppen.
- vad hände sa jag med tårarna rinnande nedför kinden.
- hon har blivit mördad sa polisen lugnt.
Jag tog min moppe och åkte så snabbt jag kunde hem och sa till mamma att Aly dött.
- jag vet sötnos sa mamma som svar
- hur kunde nån döda henne?
- visa folk är såna sa mamma
- jag ska ta reda på vem som gjorde det här mot henne. Sa jag för mig själv.
Jag sprang upp på mitt rum där jag satt ända till kvällen och läste nyheter för att få mer information om det som hänt. Jag hade bestämt att åka ditt till gränden i natt och leta bevis som kanske kan hjälpa.23:00
Jag gick ut ur huset och hoppade upp på moppen igen och åkte iväg mot den hämska gränden. När jag var framme så var kroppen flyttad och det stod skrivet med blod på vägen.
SOFIE SNART ÄR DET DIN TUR
Jag fick total panik och när jag kollade mot grändens Slut så står en man där.
Han hade hel svarta kläder och en kniv i handen.
- Vad vill du mig sa jag
Jag fick inget svar alls
- Jag ställde en fråga sa jag igen
- Du ska dö om det så är det sista jag gör sa mannen...
YOU ARE READING
Mardrömmen
RandomEn kväll när Sofie är ute så möter hon en kille. Drömmen blev snabbt till en mardröm då hennes bästa vän oförklarligt blivit dödad.