När jag kom fram till Cykel stället så var inte Sally där.
- var är Sally sa jag för mig själv.
Det värkar i te vara likt henne att inte dyka upp så där tänkte jag på väg till lektionen. Men hon kanske är sjuk tänker jag sen. När hon kom in i klass rummet så frågade jag vilka som var sjuka i dag men min lärare Minna sa bara.
- Inga har anmält sig sjuka i dag.
- Men Sally är ju inte här sa jag hastigt.
- Konstigt sa Minna med en fundersam blick.
Jag sa inget mer utan gick och satt mig på min vanliga plats brevid Brian den sötaste i klassen ( Enligt Mig i allafall )
Men när Minna just skulle börja matten så hördes ett skrik från skolgården. Så jag sprang ut och fann Sally mördad på exakt samma sätt som Aly. Det måste vara en slump att bara mina vänner blir mördade tänkte jag.
- ring en ambulans skrek jag sen
- redan gjort sa Brian
- bra viskade jag
Alla från skolan utom förskolan stor nu där runt Sally.
- jag vill prata med dig sa Minna
Vi gick in i det nu tomma klass rummet och satt oss ner vid hennes lilla bord i mitten av rummet.
Minna - hur var Sally
Jag - eh... normal antar jag vadådå
Minna - hon hade inte många vänner utom du
Jag - nehe sa jag snabbt
Minna - tror du att det kan vara en speciell mördare eller fler?
Jag - vet inte
Okej jag måste gå nu sa jag och tog min jacka och min väska och sprang mot cykel stället där vi skulle mötas jag och Sally och tog min cykel hem igen.
- mamma Sally har blivit dödad sa jag.
- Ja jag vet de sa mamma tillbaka som svar
- men... hur viste d....
- dem ringde från skolan
- okej jag går och vilar lite sa jag
Sen så sprang jag upp på mitt rum och slängde väskan och jackan på golvet mitt i rummet.Hoppas att alla tyckte om det här kapitlet och jag tror att den här boken är bättre an Zombies som var min förstabok.
/// Lejonetlol
YOU ARE READING
Mardrömmen
RandomEn kväll när Sofie är ute så möter hon en kille. Drömmen blev snabbt till en mardröm då hennes bästa vän oförklarligt blivit dödad.