När jag kom in i lärar rummet så frågade våran gympa lärare mig om jag ville ha lite kaffe. Jag svarade bara att jag inte gillar kaffe men tog gärna en kopp endå för jag var riktigt trött jag hade ju inte sovit på hela natten.
Så där satt jag längst bak i ett hörn på en stol och drack det äkligaste kaffet i världen men hade inget annat och göra så det fick funka för i dag. Min plan när skolan börjar så tänkte jag fråga Daniel om min väska och telefonen inte gör att jag tror att han har tagit det men det verkar som det i alla fall. Nu var klockan 09:00 jag satt och väntade på att klockan skulle ringa så jag bestämde mig för att gå in i klass rummet och där satt en tjej jag aldrig sett förut och sa till mig att mina kläder och frisyr var jätte fula. Nu fattade jag ingenting tills jag såg att den väskan hon höll upp högt över sitt huve var ju min väska. Jag undrade vad hon hette och hon sa bara att jag skulle få veta mer när lektionen började. Och typ direkt efter så ringde skol klockan och alla i min klass bara sprang rakt in i klass rummet det blev typ kaos direkt.
Men när läraren kom in i rummet så satt alla snällt och fint på sina platser helt tysta. Asså en en gång så fattar jag ingenting har alla lärare typ döds hotat alla barn för att dem ska bli så här tysta och lugna. När vi haft både matte och engelska så var det änkling dags för första rasten. Jag var så klart sist ut för att slippa trängas med alla andra i dörr hålet. Jag tog långsamt på mig min jacka men då hörde jag att hon den där som förste heter Wilma( det sa fröken mitt i lektionen )
I ögon vrån så ser jag hur hon går in i kapp rummet och ställer sig brevid mig och säger:
- Jag kommer moba dig hela ditt liv tills du är villig att sluta det.
- Ja men okej det kommer ju att hända sa jag så själv säker som jag alltid låsades vara i skolan och ute.Hej allihopa!! Hoppas att ni gillade det här kapitlet... lite kort blev det men Asså ingen är ju perfekt😉
Men hoppas att vi ses i nästa spännande kapitel☺😆😀😆😊😄💚💜💛💙.
YOU ARE READING
Mardrömmen
RandomEn kväll när Sofie är ute så möter hon en kille. Drömmen blev snabbt till en mardröm då hennes bästa vän oförklarligt blivit dödad.