Hej, imorgon är det skolavslutning och jag har inte berättat för Alva. Det kändes som att jag skulle börja gråta när jag prata på den korta 10 minuters rasten med Alva. Jag har fortfarande inte berättat vad jag känner. Jag har gått runt med en klump i magen halva och även sista läster i sädergårdsskolan. Efter det 13 v långa sommarlovet måste jag ha berättat för Alva vad som har hänt. Jag kan knappt titta åt hennes hål utan att känna hu tårarna bränner bakom ögonlocken. Alva och jag har varigt vener sen vaggan.
-
-
-
"Hej, hallå Fanny, hallå Stanna då! Men Fanny stanna då."Säger Micke"Vad är det med dig? Gilla du inte mig längre?" Sa Micke med en lågstämda
"Jo, men jag har inte berättat en för Alva." Sa jag samtidigt jag titta ner på mina sko spetsar.
"Men älskling det gör inget men jag kan inte berätta för henne för då kommer hon döda mig." Sa Mick .
"Jo jag vet" sa jag och kände hu tårarna börja krypa fram.
Micke jag måste gå nu, när jag gick fick jag en kram och jag passa på och stoppa ner anden i hans jackficka för att ta cigarettpaketet.
Jag visste redan att tändaren låg i.
När jag stod utanför porten vid det alldeles nya lägenheterna tog jag fram cigaretterna och satte en i munnen tände på den. Jag stod där och bara njöt tog ett bloss och drog in röken och blåste ut den. När jag var klar tryckte jag den åt den gråa väggen. Det blev ett svart märke. Jag slog in kåren **** och tog hissen upp till 3:an när jag uppna dörren så kände jag en doft av marsch olja och doftljus. Det är lågt ljus i lägenheten och jag hör en låt som fördas genom lägenheten.
-
-
Jag går upp på mitt rum och stänger dörren sätter på mig hörlurarna och lyssnar på Riptide." I love you" sjunger jag med.
-
-
-
-
Skolavslutning 09:30
"Hej, du Alva jag måste säga en sak till dig" sa jag med en röst som skulle försöka över rösta alla." Hej Fanny vad var det" sa Alva med ett flin på läpparna.
" jo jag och" han jag bara säga innan våran lärare säger att vi ska ställa upp ås på ett led.
-
-
Efter skolavslutningen sa jag till Alva att jag och hennes bror var tillsammans. Det ända Alva sa är att han är ju 20 och jag 16 snart 17. Sen gick hon.Förlåt Alva!!
Hej, hoppas ni gillar detta första kapitel jag hoppas ni vill ha mer❤️
BINABASA MO ANG
Min kompis bror
RomanceFanny är 16 år och är i hop med sin bästa vens bror som är 20 år. När Fanny berättar detta för hennes kompis Alva blir hon förstörd. Fanny visste det men har inte vågar berätta förs nu på skolavslutningen. Fanny fortsätter och är i hopp med Micke...