Chapter 2

364 27 0
                                    


Seora tersenyum sendiri di hadapan cermin. Hari ini, tugas sebagai seorang Personal Assistant kepada seorang k-idol yang merupakan biasnya akan bermula! 

Beg galasnya dicapai dan digalas di bahu. Seora menapak menuruni tangga dengan laju. Tak sabar! 

Pinn!! 

Bunyi hon teksi kedengaran. Seora mencapai kasutnya. Usai memakai kasut, dia berjalan ke arah teksi yang sedang menunggunya. 

" Ahjussi, bawa saya ke Busan ya? " 

" Nae, masuklah. " 

Perlahan lahan teksi tersebut meninggalkan perkarangan Banglo 2 tingkat. Seora senyum gembira. Tak sabar nak laksanakan tugasnya sebagai seorang P.A kepada Jimin! 

*** 

Villa Jimin... 🏩

Tingg tongg ting tong.. 

Seora menekan loceng villa Jimin. Tak lama kemudian, perlahan lahan pintu pagar villa Jimin terbuka. Muncullah satu wajah yang batu bangun dari tidur berjalan ke arah Seora. 

" Kau siapa? Apa yang kau nak? Kau buat apa kat sini? " soal Jimin kasar. 

Matanya memandang Seora atas bawah atas bawah. Seora menguntumkan senyuman semanis gula. 

" Wae oppa pandang saya macam tu? Oklah, nama saya Kim Seora. Saya datang sini, sebab saya ni P.A kepada oppa. Annyeonghaseyo, selamat berkenalan. " balas Seora. 

Jimin mengerutkan dahinya. Baru dia teringat yang appanya ada pesan semalam pasal P.A baru yang akan menggantikan Eunha. 

" Oh, jadi kaula P.A baru tu? Hmm kalau macam tu, masukla. " pelawa Jimin. 

Jimin kembali masuk ke dalam rumahnya. Meninggalkan Seora dibelakang. 

" Oppa, tunggula. " jerit Seora dan berlari lari anak ke arah Jimin. 

" Haish kau ni lembab betulla. Jalan la cepat sikit. Macam mana kau nak jadi P.A aku kalau jalan pun lambat. " bebel Jimin. 

" Mian. " ucap Seora sepatah lalu melangkah masuk ke dalam rumah Jimin. 

***

POV JIMIN

Aku jeling Seora yang melabuhkan punggung di atas sofa ruang tamu villa aku. 

" Hey, sapa suruh kau duduk? Aku nak mandi. Kau pergi prepare breakfast untuk aku then siapkan baju aku cepat! " arahku. 

Seora cepat cepat bangun dan pandang aku dengan muka tak puas hati. 

" Huh? Kenapa saya pulak yang kena masak dan siapkan baju untuk oppa? " soal Seora, tak puas hati.

" Kau kan P.A aku. Buatlah cepat. Jangan banyak tanya. " aku terus memboloskan diriku ke bilik mandi. 

Nasib kaula budak. 

*** 

Pov Seora

Aku mencebik dan memandang kelibat Jimin oppa yang mula hilang dari pandangan mata. Selamat dia boloskan diri ke dalam bilik mandi. 

" Hish 😬 apalah Jimin oppa ni. Dia buat kita macam dia punya kuli pulak ! " 

Tapi bila difikir balik, memangla aku kena buat semua tu. Aku kan P.A dia. Kalau aku tak buat, apa guna aku jadi P.A dia? Baik dia buat sendiri je. 

Aku menapak ke bilik Jimin oppa untuk prepare kan dia punya baju. 

" Oppa..oppa. Baju pun tak boleh nak prepare sendiri. Dia tu bukannya kecik lagi. Dah besar dah, tapi still nak suruh orang. Ish ish ish. " omelku. 

Aku mengeluarkan baju dan seluar Jimin oppa dari dalam almari dan meletakkannya di atas katil Jimin oppa. 

" Ehem ehem.. Kau mengata aku kan tadi? Jangan ingat aku taktau. " ujar seseorang di belakangku. 

Aku terkaku. Alah, dia dengar ke tadi? Aku pandang belakang. Jimin oppa...hanya pakai tuala paras pinggang. Ohyemjii dia tak malu ke pakai macam tu depan aku? 

" Err takla. Oppa salah dengar kut. " balasku. 

" Kau tak payah nak tipu akula. Bilik ni bukannya soundproof. Kalau aku buat apa apa kat kau then kau jerit, sampai luar pun boleh dengar. " balas Jimin oppa selamba. 

Aku tapaham. Apa yang dia maksudkan sebenarnya? Buat apa apa? 

" Err oppa. Mian, boleh oppa detailskan tak? Saya tak fahamla apa yang oppa cakap ni. " ujarku. 

Jimin oppa ketawa mengekek. 

" Ahahaha kau tak faham? Innocentnya kau ni 😂. " dia ketawa. 

" Kau nak aku detailskan kan? Okey, let me do. " Jimin oppa mula melangkah ke arahku. 

Aku mengundur setapak, dua tapak, tiga tapak. Baru je nak undur lagi, aku terhalang dengan katil kat belakang aku. Omakk aih, katil oh katil. Kenapa kau perlu muncul kat sini pada waktu sekarang? Aku telan liur, Jimin oppa terus tolak aku sampai aku terbaring atas katil. 

Aku tergamam. Dia tindih badan aku. 

" Oppa.. apa yang.. oppa nak buat ni? " soalku.

" kau rasa aku nak buat apa kat kau? " soal Jimin oppa pula. 

Aku meneguk liur.. Apa? Yang dia nak buat??



Byuntae Idol And An Innocent P.A  || slow update ||Tahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon