"hurmmm" aku mengeluh dan melihat nama sekolah ku yg elok terletak di tepi pagar sekolah.."Putera High School "aku membaca nama sekolah itu..
Waduh malunye! dah le first time pakai sepet mata ni... haisyy mesti dapat banyak komen negative terutama budak yang paling aku benci..siapa lagi klo x bukan si adriana budak paling kaya di sekolah ni dan paling sombong harap je muke cantik tapi hati macam batu urggg!
"ek ek ek" aku mengibangkan bdan ku yg ingin jatuh..haisyy anak gajah mane lak lah yg langgar aku ni..
"ekk sorry i dh lambat"dan blah...
"ah? blom sempat nk aku nak cakap dh blah? haih..mcam2 sabaik aku x jatuh klo x siap lh ko!" aku hanya melihat lelaki itu masuk ke sekolah dengan perasaan yang marah.
"haih budak ni pon satu mne le ni dh lah nk 7.40 ni..ade kne tulis nama ni kang..klo lambat.. dh masuk kali ke3 kne tulis nama haih...nasib ko le sarah.." omel aku.
"oi ngutuk aku ke?" sergah seseorang.hurmm kenal sangat suara tu siapa lagi kalau bukan anak dato Hasyim bff aku...
aku menoleh die..
ah! perkanalkan... nama die lucy,anak kacukan korea-melayu,die memang cantik,cantik gile....dan die ni dah lah anak kaya lepastu baik and die ni paling hot kat sekolah...sampai si adriana tu anti dengan lucy ni...ape entah salah lucy dengan die..sesiapa yang sebut nama lucy depan mata die memang cari nahas hurmmm zaman sekarang punye budak x tau lah aku..."ekk ko ke sarah?"tanya lucy pada ku
"yela aku kenapa? dh x kenal dh kawan sendiri?uh ini le kawan...sob...sob...sob"aku pura-pura mengajuk dengan lucy."ekk mana ade...aku just ingat kan ko emma maembong..seriously talk sebijik macam emma maembong punye muke masa die pakai cermin mata besar...cantik nye kwan aku ni.." puji lucy sambil mengoncang-goncang badan aku untuk memastikan aku ni emma maembong ke or bukan.
"haisyy ko ni dh kenapa? ni aku maisarah binti zulkifli takkan le emma maembong nak pi sekolah? fikir le logik sikit" aku memarahi lucy yg lagi tadi x percaya aku ni maisarah hurmm bertuah punye kawan..
"hihihi... ni asal x masuk lagi? knape? ko nk tolong pakcik jaga tu ke?" tanye lucy pada ku
"aah knape nk join ke?" aku menyoal balik lucy.
"hurmm x nk lah nanti abis imej aku...hahaha " gurau lucy.
aku berpaling..hurmm malas nk layan..
"dh jom jangan nk jadi rela..aku tak rela ko jadi rela tau" gurau lucy sambil ketawa.
"haisyy biar lah" aku menahan ketawa yg hampir tersembur mendengar lawak lucy yang tak serupa bikin itu.
tanpa membuang masa kami sama-sama berjalan masuk sambil berbual di laluan gajah...and lagi satu aku x tau kenapa cikgu namakan susur gajah. hurmmm agaknye cikgu ingt murid-murid die semua ank gajah kot termasuk aku..hahahaha!!
terbaik punye cikgu...
YOU ARE READING
The Moonlight Love
RomanceCerita ni sye buat untuk relay tension...cerita hanya rekaan dan 50% dlm cerita ini adalah benar berlaku ... hope korang enjoy this story walaupun mengarut sikit...^_^ Sorry ayat saya ade menggunakan bahsa singkatan dan bahse tertentu...so korg fhm...