BAB 4

23 3 0
                                    

"Jom rayyan..dh bunyi loceng ni..."

"hurmmm kite ponteng nk?" tnye rayyan dalam keadaan serabut

" Erkk boleh ke?klo aku x pe lh ponteng tapi ko tu bau masuk nk ponteng pulak" ternganga aku bile die ajk aku ponteng haih gile btol.

"Alah please aku nk reht dalam minggu ni aku tak dapat tido so aku nk rehat sementara ni.." jawab rayyan sambil baring di ats pasir pantai.

"hurmm yele...ekk jgn le bring ats tu aku ade bantal lh kt dalm tu .." tnye aku prihatin.

" Tak pe janji baring" jwb die sambil tersengeh.. Haih klo dh tersengeh tu...aku dh x boleh nk wt ape dh..redha jele.

"Rayyan kjp ekk aku nk kluar tau..nanti aku dtg balik". Rayyan hanya menganguk smbil mata tertutup

Aku kluar dan terus cri lucy. " Ah sini ko! Penat aku cri tau..ko ni main tinggal je..cpt masuk cikgu cri ko tu..."  sergah lucy.

"ekk sini jap lucy.." panggil aku.

"Jom gi fary aku nk ponteng lh.. Ko nk join x?"

"hurmm..klo aku ponteng mesti mak aku bebel..tpi x pe kot abg aku boleh tolong aku...okey deal!" jwab lucy dengan gembira.

"hihihi syg ko..okey jom!"

"jom" jwb lucy.

Sampai dpn pintu aku berhenti lucy pon terikut aku.
"knpe?" soal lucy.

"hihihi jgn terkejut tau and jgn jerit die tgh tido..." jwb aku smbil buka pintu.

Lucy pndg aku plik..aku hanya membalas dengan senyuman sahaja..

Masuk sahaja lucy terus tenganga "btol ke aku tgok ni?" bisik lucy. Aku hnya membalas dengan angukkan sahaja...

Lucy mahu mnpak ke rayyan dan aku hnya membiarkan sahaja. Aku pergi ke kerusi empok yg ditemph oleh lucy dan apa lagi terus rebh...

Aku pelik knpe lucy x dtg kt aku lgi.. Aku liht lucy yg berada dekt dengan rayyan dan hnya tinggal seinchi je tinggal. Aku tgok sahaja rayyan dah bngun dan bersalaman dengan lucy...dan mereka berborak apeth aku x tau...yg aku tahu aku tgh cemburu!

Mne taknye aku dok sblh die die nk tido bile lucy trus tgak badan tu...urggg omel aku.ak..aku trus tido mlas nk tgok drama yang menyakitkan hati btol..kata je nk rehat lah..nk tu lah...nk ni lah.. Mcm-mcm bile dengan lucy je...hurmm terus sgr bugar mata tu.. erkkk ko ni dh knpe sarah! Wake up! Haisyy asl pulak aku nk cemburu sbab benda kcil je...haih sarah-sarah... Tido lagi baik..

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 30, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

 The Moonlight LoveWhere stories live. Discover now