Aku sakit. Kau kesah apa. Buat penat aku je type hantar kat kau. Takut lah kau risau ke apa. Buang air liur aku call kau bagi tahu. Buang kredit. Buang masa. Buang tenaga. Takde untungnya. Aku tak paham lah apa kau ni. Apa kau nak aku tak paham.
Aku terbang balik korea pun, pakai duit kau ke? Kacau hidup kau ke? Tak kan. Aku tak semak depan kau, yang kau nak kabut sangat semak depan aku pahal do? Rimas tahu? Aku halau nanti kata kurang ajar. Aku diam kau cari gaduh. Apa kabut lah. Tak faham betul aku.
Kau tak sedar ke weh? Aku rindu gila kat kau. Rindu nak mati. Sedih gak ah. Aku nak ws kau tapi aku tak tahu nak cakap pasal apa. Serious rindu gila. Hari2 aku teringat kau. Kau tahu aku tulis balik apa yang kita dah buat sama2? Aku takut aku lupa. Aku seronok sebenarnya. Walau pun kita tak ada apa2. Kau bestfriend aku. Or more like sahabat maybe? Hahaha. Rindu gila nak buat benda sama2.
Aku tak tahu nak kata apa. Sumpah aku rindu. Rindu nak practice tiap2 hari sampai kena halau. Rindu nak gila sama2. Aku rindu diri aku yg dulu. Kenapa semua kena berubah? Aku nak semua yang macam dulu. Aku nak life aku. Semua yang aku buat sekarang semua fake. Apa yang org nampak aku kat kv ni semua fake. Tipu. Aku penat lah. Nak berhenti sekolah. Tak nak belajar. Biar bodoh. Biar takde orang suruh buat apa2. Biar mampus mereput kat rumah.
Aku tak faham aku sendiri. Apa aku nak. Kenapa aku asyik kena ikut apa orang cakap? Kenapa aku mcm pengecut? Pengecut nak suarakan pendapat sendiri. Hak sendiri. Sanggup diam diri. Seksa diri dengan keputusan orag buat. Stress sia. Aku tak faham lah apa aku ni. Pahal kau bodoh sangat hazimah? Daddy's gonna be disappointed with you. He must be mad.
Abang mana abang? Jimah rindu. Kenapa tak balik sini. Kita sakit abg takde pun. Kita sedih abg takde pun. Kita takde kawan dah. Takde org nak selamat kan kita dari emak. Abg tahu kita penat. Penat gila bapak. Penat nak guna otak. Kenapa lah abg sebok sgt. Kenapa takde masa untuk kita? Well maybe abg dah tak sayang kita. Abg ada life sendiri. Abg pun dah besar kan. Bukan abg betul kita pun. Abg angkat je. Lagi pun kita main je kan dulu. Heh
Come on hazimah. Stay strong. Allah sayang kau lah tu. Sebab tu banyak ujian kau hadap. Mcm sekolah. Banyak exam makin pandai. Belajar lah dari apa kau lalui tu. Ambik semua yang positive tu. Jangan lah pikul yang negative. Buat berat beg je. Buat sakit bahu je. Kalau kau tak boleh kuat untuk diri kau sendiri. Kuat lah untuk orang sekeliling kau. Tampal lah berapa lapis topeng pun kau nak. As long as orang tak nampak yang kau broken into pieces. Kuat lah. Apa kau nak lemah semangat sangat. Ramai orang sekeliling kau perlu kau.
Weh hazimah! Aku kenapa ni do. Asal bebel sorang? Bangun lah jimah woi.
YOU ARE READING
Luah
RandomNothing much than luahan hati, perasaan hamba Allah juga pendosa tanpa noktah. Tak ada yang istimewa mana pun. Aku kasar. Mohon jangan kecam.