Kenapa orang innocent jadi mangsa? Kenapa yang tak salah dipersalahkan?
Kenapa yang kaya mengarah? Kenapa yang tak tahu situasi mengarah?
Kenapa yang kaya tamak? Kenapa dia tahu nak menang je?
Kenapa dia tak berperikemanusiaan? Kenapa dia tunjuk hebat?
...
Kalau kau bagus sangat, kau duduk lah sini, buat semua benda? Kau tahu arahkan orang mesti kau tahu buat benda tu.
Kalau kau reti nak keluatkan jari suruh orang buat itu ini, kenapa kau tak buat dulu, so that people will follow.
Kau fikir orang lain ni apa? Kuli kau? Kau boleh nak suruh suka hati kepala batu kau? Sesedap hati kotor kau tu?
Eh, Hello, kau tolong apa pun tidak, jangan tahu nak arah kan je.
Kau belajar tinggi2. Kerja dah bagus. Anak semua perfect. Tapi sayang, bodoh jugak aku gelar kau.
Sebab apa?
Sebab kau memang bodoh.
Ada akal, kau buat apa?
Menyusah kan orang.Ni la orang kata, kecik2 tak nak mampus, dah besar menyusahkan orang.
Duit kau tu, tak boleh bawak kemana lah. Tak bawak masuk kubur pun.
Dah kalau banyak sangat duit sampai buta tak tahu hukum hakam pun tak boleh jugak.
Fungtion kau belajar tinggi2 tu semua ZERO.
Takde fungtion. Rugi. Buat penat je atuk dengan nenek hantar kau belajar tinggi2.
End up jadi tak guna.
Family sendiri kau buat macam ni. Orang luar kau sanjung tinggi melangit.
Kan bodoh tu.
Jangan la sampai aku harap kau mati cepat. Jangan. Once aku dah benci kau, memang takleh nak buat apa dah la.
Tolong la. Consider la sikit. Orang bulan senang macam kau. Orang tak berduit macam kau.
Fikir sikit.
YOU ARE READING
Luah
RandomNothing much than luahan hati, perasaan hamba Allah juga pendosa tanpa noktah. Tak ada yang istimewa mana pun. Aku kasar. Mohon jangan kecam.