Karadelik: teleskop veya radyoteleskop gibi hiçbir fiziki gözlem aletiyle varlığı keşfedilemeyen, ancak etrafında meydana getirdiği tesir ve değişikliklerle teşhis edilebilen, çekim gücü sonsuza yakın olduğu için ısı, ışık ve ses dahil herşeyi yutan son derece yoğunlaşmış küçük bir uzay sahası.
Kara deliğin çevresinde, ışığın kara deliğe teğet geçerken kara deliğin çekim kuvvetine yakalandığı için kaçamadığı bir uzaklık vardır. Bu uzaklığa olay ufak denir. Olay ufkundan giren şey bir daha asla çıkamaz. Buna ışık ta dahildir.
Dini olarak ise bu olayın tam karşılığı ise devenin iğne deliğinden geçmesi olarak görülür. Cahil insanlar için devenin iğne deliğinden geçmesi imkânsız olarak görülür. Ancak kara delikler gerçektir, ispatlanmıştır.
Parelel Evrenler ve Karadelikler
Uzay gerilmiş bir ağa benzetilebilir. "Çevir de gözünü semaya bak, bir çatlak, kusur görecek misin?" (Mülk-3) âyeti uzay-zaman ağının son derece sağlam örüldüğününün de işareti olsa gerek. Ağ, üzerine konan ağır cisimlerce eğip bükülüyorsa, adına sema dediğimiz uzay-zaman ağı da içine "oturmuş" bulunan büyük kütleli gök cisimlerince öylesine eğilip bükülür. Karadelik sonsuz bir ağırlık anlamına gelmektedir. O bölgede uzay-zaman ağı eğilip bükülmekle kalmaz, âdeta yırtılıp çatlamakta, daha uygun bir tabirle delinmektedir. Delinmenin anlamı fizik kanunlarının geçerliliğinin kaybedilmesi, o yörede fizik ötesi âleme kapı açılmasıdır.