Sambungan flashback chapter 8
Ji Hyo berlari dengan pantas ke taman. Dia ternmpak seorang namja sedang duduk dia menghampiri namja itu.
"Annyeong" sapa nya. Namja itu menoleh. namja ini lagi?
"Ada nam-" kata kata jihyo terhenti apabila kai menghulurkan telepon nya. Sambil tersenyum.
"Dari tadi ke awak tunggu saya?" Soal Ji Hyo Kai menganggu.
"Yeke? Sorry...jom saya belanja makan. Maaf sangat sangat..." ji hyo menarik tangan kai. Ntah kenapa terbit dihati nya untuk menarik kai. Kai hanya menuruti nya. Muka kai dah blusing.
******
Suatu hari, Kai meluah kan perasaan pada jihyo. Di taman? Ya di taman tempat mereka berjumpa. Ji hyo juga menerima nya.
FLASHBACK END
Ji hyo terbangun apabila deringan hp nya menerja ke telinganya. Mata di buka jam dikerling. Hp nya dicapai. Nama 'Park Chan Yeol' terpapar di screen hp nya. Lantas dia menekan butang hijau dan menjawap panggilan itu.
Talian...
Hello?-Jihyo
Hello...noona dimana ni?-chanyeol
Rumah-jihyo
Buat?-chanyeol
Baring je tak de buat apa apa.-jihyo
Jom lah kitaorang nak rancang pergi piknik ni sementara kitaorang cuti. Yelah kebelakangan nie kami asyik sibuk jak-chanyeol
Jinjja? Piknik? Okay... okay...noona datang- jihyo mematikan talian dia pun bersiap."Macam mana?" Soal xiumin. Chanyeol tersenyum
"Dia akan datang~!" Kata chanyeol jelas kegembiraan pada wajah mereka tapi sehun hanya tersenyum kelat.
"Kita tunggu noona!" Ujar kai. Mereka mengangguk.
Ji Hyo sedang bersiap. Baju dress paras lutut warna hitam merah mencantikkan lagi dirinya. Gincu pink peace dipakai. Rambutnya disanggul. Bakul yg penuh makanan buah buahan di ambil lalu dia pun pergi.
DI TEPI PANTAI
"Yowwww! Segarnya!!!" Chanyeol,suho dan chen berlari kearah pantai. Tapi apabila ombak kearah mereka mereka lari. (Macam exo showtime episod 5 tu). Ji hyo dan yg lain hanya ketawa. Tao, xiumin dan kai merakam detik detik manis mereka. Kris pula sibuk bergambar dengan imej cool nya. Baekhyun jadi photographer nya. sehun pulak berjalan jalan sendiri. Jihyo berjalan menghampiri sehun.
"Hun ahhhh~ kenapa ni?" Soal Jihyo. Sehun hanya tersenyum.
"Mesti seronok kalau ada.. " kata kata nya terhenti apabila jihyo mencelah.
"Gayoung?" Sehun mengangguk dengan kata kata jihyo.
"Dah.. dia akan datang tadi noona baru je call dia dia kata dia datang dia rindu korang!" Kata jihyo
"Jinjja? Yeeeeayyyyy!" Sehun berlari sambil buat gaya terbang. Jihyo tersenyum sambil mengelengkan kepalanya. Sah memang sehun menaruh minat kat gayoung. Tiba2 bahunya di tepuk dia menoleh.
"Moon Ga Young!!!" Ji Hyo memeluk gayoung seeratnya. Semua member exo memandang kearah mereka.
"Gayoung" semua ahli exo berlari kearah mereka.
"Lama tak jumpa kau!" Ujar kai. Gayoung mengangguk dipandang nya chanyeol yg sedang memandangnya. Dia tersenyum. Lalu memandang balik kearah jihyo.
"JOM~KITA PIKNIKKKK!!!!" Jerit mereka.
Ji Hyo, Gayoung, Kris dan Tao sedang makan. Kris tak henti henti bergambar kejap dengan jihyo. Kejap dengan tao. Kejap dengan gayoung. Dengan makcik yg ada disitu pun ada. Tao jadi VJ. jihyo makan pun dirakam. Gayoung memandang langit pun dirakam. Xiumin dan kai pulak merakam dorang kat pantai. Yg lain ada yg mandi macam si chen, baekhyun dan chanyeol. Chanyeol yg basah berlari kearah mereka.
"Noona~ jom mandi" ajak chanyeol. Jihyo yg sedang memakan stawberry liar mengeleng.
"Taknak sejuk!" Kata jihyo. Gayoung hanya memandang~ berharap jika dia dijemput join sekali mandi manda mereka. Tapi hampa. Chanyeol asyik mengajak jihyo je.
"Jom lah noona" chanyeol mula membuat aegyo. Jihyo tersenyum lalu mengeleng. Maksudnya tak comel langsung.
"Jom lah!" Chanyeol menarik tangan jihyo. Jihyo mengeleng lagi.
"Kai ahhh!!" Chanyeol memanggil kai. Kai berlari kearah mereka.
"Bwoya?" Soal kai. Marah bila nampak chanyeol memegang tangan jihyo.
"Tolong aku tarik noona. Aku nak ajak di mandi" ujar chanyeol kai mengangguk. Dengan susah payah nya menarik jihyo. Jihyo berdegil tidak mahu. Tiba2...jihyo mengangguk.
"Okay~..jom mandi gayoung tak nak ke?" Soal jihyo. Gayoung mengeleng. Semua ahli exo termasuk jihyo ke laut. Hanya gayoung sendiri sahaja yg duduk memandang mereka.
"Kau bertuah jihyo semua ahli exo suka kau terutamanya chanyeol" kata gayoung.
"Yahhh!!! Yahhh!!!! Noona taknak basah!!!" Kata jihyo menjerit apabila tao dan chanyeol mula menyiramnya guna air.
"Takkan noona duduk je kat situ" kata chanyeol. Jihyo memuncung kan mulut nya kearah gayoung. Mereka memandang gayoung.
"Ajak lah yg itu!" Mereka mengangguk.
"Jom~ajak gayoung!" Chanyeol, sehun dan kai berlari kearah gayoung.
"Jom mandi." Ajak chanyeol. Gayoung tersenyum. akhirnya chanyeol ajak juga aku. Apa kata aku buat macam jihyo buat pura pura taknak boleh kene pujuk. Desis hati nya.
"Taknak lah...sejuk! Nanti saya sakit" kata gayoung.
"Jom lah..."kali ni sehun pula memujuk. Kai pula sibuk merakam.
"Noona takkan mandi kalau gayoung tak mandi sekali" kata kata itu terkeluar dari mulut chanyeol. Muka gayoung berubah. Jadi dorang ajak aku sebab Jihyo? How dare you! Marah hati nya.
"Okay lah! Tarik aku!" Gayoung menghulurkan kedua tangan nya. chanyeol dan sehun memegang tangan nya lalu membantunya berdiri. Ingin sahaja dia menjerit tapi dia cover.
S
K
I
P"Penatnya" chanyeol merebahkan dirinya disofa. Begitu juga dengan yg lain. Sehun dan luhan berlalu pergi ke bilik mereka.
"Bestny!" Kata chen. Tao, xiumin dan kai sedang menonton video yg dirakam oleh mereka. Kris sibuk edit gambar nya. Di letaklah sebelah gambar nya perkataan 'COOL'. Dan macam macam lagi.
BERSAMBUNG!
SORRY KALAU BOSAN SANGAT PART NI N TAK BEST.
YOU ARE READING
Noona, i want you back ~slow update~
Fanfictionmengisahkan sepasang kekasih yg akhirnya terpisah... tapi beberapa tahun kemudian, mereka bertemu di dorm kerana jihyo itu ditugaskan untuk menjadi pembantu kepada kumpulan itu, tapi pada masa yg sama, kawan kai yg bernama chanyeol jatuh hati pada j...