3 minggu kemudian
Berat bdn Jimin semakin susut seperti yg diimpikan olehnya.. MR.Sado bgitu kagum dgn perubahan Jimin yg mendadak.. Jimin hanya lakukan perkara yang sama.. Tetapi kali ini Jimin sudah kurang mkn dan hanya mkn mknn yg berkhasiat seperti sayur2an sprt mana yg MR.Sado suruh dulu..
Jimin masih lagi ingin membina bdnnya utk mendapatkan ABS di bdn.. MR.Sado hanya memantau shj aktiviti2nya..
Selama sejam Jimin berlatih, akhirnya Jimin berhenti utk merehatkan bdnnya yg letih.. Selepas itu Jimin meminta kebenaran utk tidak menyambung aktivitinya lagi kerana ingin keluar membeli pakaian baru.. Pakaian2 nya yg dulu semua dh x boleh pakai kerana bginya sgt besar..
Jimin pon pulang ke rumah dan membersihkan bdnnya yg penuh dgn peluh dan selepas itu brulah dia keluar membeli pakaian yg bru..
SKIP
Di sekolah
Murid2 yg lain semuanya tertanya2 kemanakah Jimin menghilang.. Dh nk sebulan dia x dtg skolah.. Adakah dia pindah skolah atau takut utk dtg skolah.. Guru kelasnya menelefon ibu bapanya tpi tidak dijawab..
Di pondok
Vernon : korang rse2kan Jimin gi mne? Nk thu x tgn aku habis lenguh2 siapkan kerja sekolah yg cikgu bagi.. Huh stress aku buat..
Mingyu : aku pon musykil dia hilang gi mne.. Aku penah skali intip dia dkt rumah dia
Wonwoo : Then?
Mingyu : btg hidung dia pon aku x nmpk weyh. Yg ade driver, mam dia, maid, ayah dia.. tu je.. Dia lari rumah ke aku pon x thu..
Wonwoo : Lol buat ape fikir psl dia.. Lantaklah dia nk mati ke ape.. Tpi bagus jugak dia x dtg
Vernon : kenapa plk lah kau ni bagus dia x dtg..?
Wonwoo : sbb kita makin rajin buat kerja skolah yg cikgu bagi.. Cikgu pon dh byk puji. HUHU..
Mingyu : itu ngkau.. Huh.. Annoyed ah kwn kita lgi sorang ni..
Vernon : ntah menyampah aku.. Dh lh jum masuk kelas.. Rehat dh nk habis..
Wonwoo : Jum
Dorang bertiga pon ke kelas memandangkan waktu rehat dh nk habis..
SKIP
Mall
Jimin di mall shopping baju2 yg fit dan muat utk nya.. Dia rse bangga akhirnya dia dpt jugak pakai baju mcm org lain.. Kalau x selama ni asyek pakai baju saiz L/XL
Sedang Jimin membelek2 baju kemeja di sebuah shop.. Tiba2 dia teringat akn parents nya.. Dia terus mengambil phonenya di poket kanan jeansnya dan mendail numb rumah nya..
OTP
Ringtone
Jimin - Yeobosaeyo?
Omma - Yeobosaeyo.. Nuguya?
Jimin - Omma.. Jimin ni.. Omma apa khabar? Jimin rindu ommaa!!
Omma - Kyaaa.. Adeul-ahh.. Omma nado bogoshipo!! Jimin bila nak balik? Appa dgn omma dh rindu sgt dkt ank lelaki kami ni..
Jimin - nnti Jimin blk eh.. X lama lagi dah.. Omma tunggu je.. Omma tgh buat ape tu?
Omma - Omma tgh kemas rumah ni hah.. Jimin dkt mana?
Jimin - Jimin tgh shop baju baru ni .. Heehee..
Omma - Wahhh shopping ank omma ni ya..
Jimin - Okkaylah omma.. ade masa nnti Jimin call omma lgi eh? Anyyeong Omma.. Saranghae..
Omma - Nae... nado saranghae Jimin-ah..
End OTP
Kemudian, Jimin menyimpan semula telephonenya dan membawa baju kemeja dn t-shirt yg dipilihnya tdi ke kaunter utk membuat bayaran.. Tidak lupa juga Jimin utk menghadiahkan baju kepada coach nya iaitu MR.Sado.. tanda terima kasih kerana menjadi coachnya..
Selepas membuat bayaran, Jimin pulang ke rumah dan menunggu MR.Sado balik dri GYM petang nnti..
Sementara itu, Jimin juga menyediakan mkn mlm utk coachnya dan dirinya..
Tidak lama kemudian MR.Sado pon pulang ke rumah.. Jimin membawa MR.Sado ke meja mkn dan menghidangkan nya mkn mlm yg dimasak oleh dirinya sendiri.
Kemudian, mereka berdua mkn mlm bersama2.. MR.Sado sungguh berselera mkn mskn yg di masak oleh Jimin.. Dh lme MR.Sado x dilayan sebegitu..
SKIP
Kedua2nya pon sudah keyang.. Jimin pon mengeluarkan hadiah yg ingin diberi kepada coachnya itu..
Jimin : Coach.. Sye ade something nk bgi dkt coach..
MR.Sado : wah.. HAHA.. ape dia?
Jimin pon meletakkan beg kertas di atas meja dan memberikannya kepada coachnya itu..
Jimin : Hadiah nya x de lah mhl mana.. Just tu je yg sye mampu bagi dkt coach.. Terima kasih sanggup latih saya sampai jadi kurus mcm ni.. HEHE.. Mungkin lgi dua minggu sye akn blk ke rumah sye blk.. Tpi jgn risau, every weekend sye akn dtg GYM coach utk workout sme2 dgn coach.. HEHE..
MR.Sado pon membuka hadiahnya itu dihadapan Jimin selepas Jimin habis memberi ucapan kepadanya.. MR.Sado terkejut dgn baju yg diberi oleh Jimin.. Itulah baju yg plg diingini tetapi x kesampaian nk membelinya kerana mahal.. MR.Sado bersyukur kerana Jimin memberinya sebagai hadiah..
MR.Sado : Wahhh Jimin-ahh.. Gumawoo.. Sye srsly dh lme nk beli baju ni but Haha x kesampaian.. But awk dh bgi sye sbg hadiah.. Wahh Jinjja gumawo Jimin-ahh..
Jimin : Nae coach.. Sye gembira coach gembira terima hadiah sye.. Coach, sye nk masuk tidor dulu lah.. Esok nak train awl dgn Coach..
MR.Sado : ouh okkay.. jgn lambat.. Kalau x thulah denda yg sye nk bgi..
Jimin : Nae coach..
Jimin pon menunduk hormat dan selepas itu berlalu pergi masuk ke dlm biliknya..
Selepas itu, Jimin pon merebahkan badannya di atas katil dan tidor dgn lenanya.
TBC
Sorry ya author x perasan ade mistake dkt part ni.. So yg ni second punya tau.. Just publish lgi skali.. Happy reading kay readers.. Muahh love yalls..
YOU ARE READING
✅ from Nerdy to Hotstuff [P.J.M FF]
ФанфикJimin sering dibuli oleh rakan sebayanya do sekolah. Hanya disebabkan dia kelihatan "Nerd". Jimin boleh dikategorikan budak yg lurus bendul. Ikut je ape yg org suruh. Bdnnya juga spt panda.. Chubby but comel.. Pada suatu hri, Jimin tidak menghadiri...