MR.Sado

972 89 17
                                    

Di dalam kelas, Jimin belajar dgn perasaan yg tdk tenang skali.. Perutnya pula memulas2 kerana kelaparan.. Jimin seperti cacing kepanasan duduk dlm kelas kerna dia asyik bergerak sana sini..

Cikgu yg mengajar di hadapan melihat Jimin sebegitu terus menyuruh Jimin berdiri..

Cikgu : Jimin awk kenapa?

Jimin : ahhh... Sye x de pape cikgu.. Cuma sye sakit perut..

Cikgu : Kalau sakit perut pergilah tandas atau bilik kesihatan..

Jimin : x pe cikgu.. Sye x nk mist kelas cikgu.. 

Jimin terus duduk dan sambung pembelajarannya..

SKIP

Balik sekolah

Jimin segera mengemas buku2nya yg berada di atas meja dan memasukkannya ke dlm beg.. Selepas itu, Jimin serta merta terus keluar dri sekolah dan balik ke rumah..

Sesampai sahaja Jimin di rumah, Jimin memanggil ommanya utk memeriksa perutnya yg sakit..

Jimin : *baring ats sofa* OMMAA... Sini kejapp.. *memicit perutnya*

Ommanya keluar dri bilik serta merta dan meluru ke arah ank nya.. Omma nya melihat Jimin memicit2 perutnya.. Omma nya tertanya2 kenapa dgn Jimin..

Omma : Jimin? Jimin kenapa ni?

Jimin : Perut Jimin sakit... X thu kenapa Omma.. 

Omma : Jimin dh mkn ke belum?

Jimin menggelengkan kepalanya tanda tidak..

Omma : wae x mkn?

Jimin : Jimin.. Jimin ingatkan nak diet.. Tpi rupanya Jimin x boleh *sekali lagi Jimin menipu*

Jimin POV

Omma mianhae.. Jimin terpaksa menipu utk sorokkan segala2nya yg Jimin lakukan tdi.. Mianhae Omma.. Jeongmal Mianhae..

End POV

Omma Jimin terus membawa Jimin ke hospital utk diperiksa sekiranya ada apa2 berlaku terhadap anknya..

5 minit kemudian..

Doktor akhirnya selesai memeriksa keadaan Jimin.. Doktor memberitahu bahawa Jimin kena gastrik.. Jimin lewat mkn dan bdnnya terlalu lemah.. Jimin diberi MC 1 hari utk berehat dan doktor memberikannya ubat gastrik.. Selepas itu, mereka pulang ke rumah semula..

Di rumah 

Ommanya memasakkan mknn utk Jimin.. Selesai masak, Ommanya menghidangkan kpada Jimin.. Selepas itu, Jimin makan dgn berseleranya..

Selepas Jimin selesai mkn, Ommanya memberikannya ubat yg doktor bagi sebentar tdi.. Jimin berdegil tidak memakannya tpi dipaksa oleh ommanya supaya sakitnya tidak bertambah teruk.. Jimin akur arahan ommanya dan terpaksa makan demi ommanya..

SKIP

Keesokan harinya

Jimin bangun awal dan bersiap2 utk pergi ke sekolah.. Ommanya yg sdg membuat srpn di dapur melihat Jimin sudah segak berpakaian sekolah terkejut..

Omma : Aikk.. Awal ank omma bangun.. harini Jimin mc kan.. Kenapa pakai baju sekolah pulak ni?

Jimin : Jimin nk pergi skolah lah omma..Boleh kan?

Omma : tpi Jimin kena berehat.. Doktor suruh Jimin rehat dkt rumah.. Kenapa tiba2 Jimin nk skolah doktor dh bagi cuti dkt Jimin?

Jimin : Jiminn.. Jiminn.. Jimin ade pembentangan harini omma.. So Jimin kena dtg skolah jugak.. Kalau x Jimin kena mrh dgn kwn2 sbb x dtg.. Boleh eh omma? boleh lah boleh lah.. Jimin janji Jimin mkn ubat dkt skolah.. *Jimin menipu skali lagi ommanya*

✅ from Nerdy to Hotstuff [P.J.M FF]Where stories live. Discover now