Ada Apa Dengan Hyunnie

596 35 3
                                    

Keesokkannya.....

"Oppa!!!"jerit sica.

"Eoh wae? Wae?"tanya baekhyun dalam keadaan kelam kabut. Ini terjadi kerana baekhyun terkejut dari tidurnya. Baekhyun bergegas kearah punca suara.

"Oppa.... Hiks"panggil sica sambil terisak.

"Wae sica?"tanya baekhyun dengan mata bulat..... Efek daripada terkejut

"Hyunnie... Hiks"kata sica sambil mengusap rambut hyunnie...

"Kenapa dengan hyunnie?"tanya baekhyun hairan.

"Sica.. Cuba Bangunkan hyunnie.. Tapi hyunnie hiks hyunnie tetap tak bangun"jelas sica.

"Maldo andwae"kata baekhyun tak percaya.

"Oppa.. Eotteoke?...hiks"sica masih menangis

"Sica tenang...Sekarang Kita bawa hyunnie ke hospital ya?"cadang baekhyun. Sica tidak dapat lagi berucap apa-apa kerana Sekarang dirinya terlalu panik lalu mengangguk kepala.

Di Hospital....

Hyunnie dibawa ke bilik rawatan kecemasan.

"Oppa.. Eotteoke"histeris sica.

"Chagi.. Tenanglah.. Semuanya akan baik-baik saja"kata baekhyun sambil memeluk sica dan mengusap rambut.

"Macam mana sica nak tenang kalau hyunnie ada kat dalam?"tanya sica sambil menolak baekhyun.

"Chagi... Chagi tengok mata oppa... Sekarang doktor sedang memeriksa hyunnie... Jadi please tenang sica"suruh baekhyun sambil menangkup muka sica. Sica mengangguk lalu baekhyun menarik sica kedalam pelukannya.

"Chagi ingat oppa tak risau ke? Hyunnie tu dah tolong oppa mengenal erti cinta... Oppa selalu sayangkan dia seperti oppa sayangkan chagi.. Tapi buat masa ni kita kena tenang"kata baekhyun sambil mengusap belakang sica.

Klekk....

Pintu dibuka.. Seorang doktor keluar dari balik pintu.

"Doktor"panggil jessica kerana jessica berhadapan dengan pintu. Dengan lembut Baekhyun melepaskan pelukkannya.

"Adakah kalian adalah keluarga pesakit?"tanya doktor.

"Kami eomma dan appanya"kata baekhyun

"Baiklah.. Mari ikut saya ke ruangan saya"minta doktor.

"Dok..tak boleh ke kalau kita berbincang di sini saja?"tanya sica dengan berani.

"Baiklah... Jika kalian tidak mahu ke ruangan saya, saya akan bincang di sini."kata doktor

"Anak kalian sedang tenat dan koma "jelas doktor.. Sica terpaku apabila mendengar kata 'tenat dan koma'

"Tak mungkin dok.. Semalam anak kami ok je" kata baekhyun.

"Kami pun tak mengerti"kata doktor.

"Apa punca penyakitnya?"tanya baekhyun.

"Itulah perkara yang kami hairankan... Kami tidak dapat mencari punca yang menyebabkan anak kalian menjadi tenat dan koma."kata doktor.

'Macam mana ni?'fikir baekhyun sambil melirik sica yang sedang duduk di kerusi dengan tatapan nanar.... sambil menundukkan kepalanya

"Kalau ada apa-apa... Panggil saya"kata doktor

"Baiklah.. Terima kasih"kata baekhyun sambil membungkuk.

"Chagi.."panggil baekhyun sambil melabuhkan punggungnya diatas kerusi lalu mengenggam tangan sica erat.

~Complete~Because Of This BabyWhere stories live. Discover now