Bab 1

211 7 0
                                    

Nama aku Aniq Cahya Dewi.Aku berdarah kacukan Korea-Melayu.Aku masih belajar di sekolah menengah.Aku telah jatuh cinta dengan seorang kawan lelaki aku iaitu Syafiq Ayash. Aku tahu dia seorang playboy yang selalu bertukar-tukar pasangan.Tetapi aku masih keliru 'kenapa dia tidak pernah cuba bercinta dengan aku'.Disebabkan kekeliruan itu aku masih mencintainya.Aku menyukainya sejak kami kecil hingga sekarang .Hari ni aku tidak mahu lewat ke sekolah jadi aku akan menggunakan jalan pintas ke sekolah iaitu jalan di kawasan Sherry.Kalau tertangkap dengan dia sekalipon aku tidak akan menyesal kerana aku akan 'fight back'.Seperti yang aku jangkakan aku tertangkap juga dengan 'witch' ni. "Siap kau aku kerjakan"kata Sherry kepada aku kerana aku telah melanggar kawasan Sherry.Tiada sebarang riak ketakutan pada muka Aniq.Tiba-tiba aku terlihat kelibat Ayash yang sedang menunggang basikal bersama seorang perempuan kelasnya.Tanpa disedari satu tumbukan hinggap di muka aku.Aku tidak sempat mengelak kerana terlalu asyik melihat Ayash.Aku membalas tumbukan Sherry dengan tendangan di bahagian perutnya.Sherry rebah di atas tanah.Konco-konconya membantunya bangun.Dia meminta maaf daripada aku. "Mulai sekarang kau adalah konco aku jugak,FAHAM!!!".Aku berlalu meninggalkan Sherry yang masih terpingga-pingga.

She Is My HeroWhere stories live. Discover now