Bab 4

87 4 2
                                    

"Okey,Nick awak boleh duduk tepi Aniq tapi awak kena hati-hati dengan dia."Nick hanya tersenyum sinis mendengar kata2 Madam Wen.Nick melangkah ke arah tempat duduknya sambil memandang aku dengan riak sombong.Aku dengan sengajanya melepaskan pen aku dari tangan aku dan membiarkan ia bergolek ke lantai.Tiba-tiba 'bum' aku ketawa dengan begitu kuat sekali kerana Nick yang bongkak tu dah terlentang." Padan muka kau...werkk"aku teruskan ketawa.Nick bangun dan aku mendapati yang ada darah mengalir melalui hidungya.Aku berasa bersalah.'Aku terlalu kasar pulak'. aku memegang tangannya untuk bangun tapi ditolak olehnya.'Dia marahkan aku ke?'.Loceng rehat berbunyi dan aku bergegas menuju ke klinik sekolah untuk mengambil peti pertolongan cemas.Aku terlanggar Ayash dengan tidak sengaja.Dia melihat muka aku dengan hairan."Kenapa dengan kau ni macam baru kena ligan anjing je?".Aku mengabaikannya buat kali ini.Dia menarik tangan aku tetapi aku sempat menepis "Aku tak dak masa la nak layan kau ni.Kau bukan tak dak masa jugak ke nak tanya aku?".Dia terkejut badak mendengar bicara aku.Aku berlari mendapatkan Nick."Nah,sapu ni dekat hidung kau tu".Dia mengabaikan aku.Aku menarik tangannya dan memaksanya duduk di kerusi dalam stor berdekatan.Aku menyapukan ubat luka pada hidungnya dengan berhati-hati.Tanpa aku sedari ada sepasang mata yang memandang aku.Nick dalam diam meneliti wajahku. Beberapa minit kemudian kami terdengar bunyi kotak2 bertaburan aku pergi memantau tetapi tiada sesiapa di situ.Aku terlihat sebuah dompet tercicir berdekatan kotak-kotak yang bertaburan tadi.'Aku tau siapa kau'

She Is My HeroWhere stories live. Discover now