Vanuit: Jolien
Smullend van ons ijsje zitten we ergens op een bankje. Daisy stoot me aan "Hee, heb je express chocoladesmaak genomen?" Zegt ze. "Hoezo, wat bedoel je?" Vraag ik haar onwetend. "Cassius." Begint Casey opeens hard te lachen. "Wat Flaaauuuw, weer hoor." Zeg ik. "Sorry, dat moest gewoon even." Zegt Daisy. "Ga je het hem nog vertellen?" Vraagt Casey. "Je bedoelt dat ik hem leuk vind? Nee, ik weet het nog niet.." Bloos ik. "Want, als de jongens terugkomen van vakantie en ze beginnen aan XFactor, kan het weleens te laat zijn.." Maakt ze af. "Waarom?" Vraag ik verbaasd. "Je weet wel, ze krijgen het dan heel druk. Ze moeten dan al hun tijd nuttig besteden en als je dan niet z'n vriendin bent, maakt hij ook geen tijd voor je vrij." Zegt Daisy. "Oh, zo." Zeg ik stil. "Ja, en ze leren een heleboel nieuwe mensen kennen dus je weet maar nooit.. Misschien krijgen ze zelfs fans!" Zegt Casey. "Ik snap het." En een zucht verlaat me mond. "Maar, ik durf het gewoon niet. Ik ben zo bang dat hij niet hetzelfde voelt en ik daarmee onze vriendschap op het spel zet." "Cassius ziet jou echt wel zitten hoor Jolien!" Zegt Daisy. "Ik wilde net zeggen, dat is wel overduidelijk. Maar jullie durven gewoon beide niet de eerste stap te zetten." Zegt Casey. "Echt waar?" Zeg ik, wat ongemakkelijk blozend en blij. "JA!" Roepen Casey en Daisy tegelijk. "Maar waarom zou IK dan de eerste stap moeten zetten?" Vraag ik. "Je weet toch hoe Cassius is, hij is zo verlegen hij zou dat nooit durven! En met een beetje gepush lukt dat jou wel." Zegt Casey. "Inderdaad, dussss ga je het doen...?" Vraagt Daisy. "Ik zal erover nadenken." "Omg, NEEHEEE! Jolien, je gaat het gewoon vragen hoor!" Roept Casey. "Ja, anders gaan we je echt slaan!" Zegt Daisy. "Oke, oke stop maar. Ik zal het zo snel mogelijk proberen als ze weer thuis zijn." Daisy en Casey geven elkaar een highfive. "YEAH, het is gelukt!" Roepen ze tevreden. Terwijl ik een beangstigend gevoel van spanning heb. Als we later in een kledingwinkel staan gaat de SMStoon van Daisy's mobiel af. Meteen sprinten we naar haar toe. "EN, EN, ENNN?!" Roepen we benieuwd. Daisy pakt snel haar mobiel en je kunt zien hoe haar handen trillen. In spanning en stilte wachten we af, op Daisy's reactie. We zien hoe groot Daisy's pupillen zijn, maar daarna langzaam weer verkleinen. "Het is me ma maar.." Zegt Daisy teleurgesteld. "Pff, meen je die?" Zeg ik. "Precies op zo'n moment als deze?" Zegt Casey. "Ja, mijn moeder heeft altijd van die perfecte timingen. Maar ik zal haar maar snel beantwoorden, voor ze gaat zeuren" Zegt Daisy, lichtelijk geirriteerd. We knikken, en we lopen weer terug naar de kledingrekken waar we vandaan komen. Terwijl ik elk kledingrek precies af ga, valt mijn oog op een jurkje. Het is een mooie little black dress, die waarschijnlijk perfect om mijn lichaam zou vallen. Opeens stel ik me voor wat Cassius van me zou vinden, als ik het jurkje aan had. "Huh, wat denk ik?" Zeggen mijn gedachtes, als ik me bewust word van wat ik net dacht. Ik kijk naar het prijskaartje aan de jurk "Wow, veel te duur!" Denk ik, terwijl ik het jurkje nog een keer bekijk. Ik zie Casey naar mij gluren vanuit haar ooghoeken. "Die is mooi!" Zegt ze vrolijk, en ze grist het jurkje uit het rek. "Die moet je echt proberen Jo!" En ze duwt de hanger met het jurkje in mijn handen, terwijl ze het gordijn van een pashokje opent. Ik loop richting het hokje en sluit het gordijn. Ik voel me nu wel verplicht om het jurkje aan te trekken dus doe ik dat maar. Als ik hem aanheb en in de spiegel kijk verlaat een kleine "wow" mijn mond. "KLAAR?!" Roept Casey. "Ja." Zeg ik, terwijl ik nog steeds in de spiegel aan het staren ben. "Kom naar buiten dan?" Zegt ze, terwijl ze het gordijn open trekt. Ik loop naar buiten en zie hoe Casey me met grote ogen bekijkt, ik word er zenuwachtig van. "DIE IS ECHT PERFECT!" Roept ze blij. Een glimlach verschijnt op mijn gezicht. "Je bent er echt super sexy in, Jolien die MOET je echt kopen hoor!" Zegt ze. Daisy komt ook aangelopen "Wow, Cassius will like this!" Zegt ze. Ik bloos, en begin nu te lachen met mijn mond open. "Denk je?" Zeg ik onzeker. "ZEKER WETEN!" Zeggen ze beide. "Maar, hij is veel te duur voor mij." Zeg ik sip. "Dat is niet waar, je kan hem best betalen, alleen je bent te bang om je geld uit te geven aan dit soort dingen." Zegt Casey. "Je mag jezelf best af en toe verwennen, door wat duurder leuks voor jezelf te kopen, dat verdien je!" Zegt Daisy. "Oke, dan ik koop hem!" Zeg ik vast besloten. "Goedzo!" Zeggen Daisy en Casey tegelijk. Als ik het jurkje gekocht heb en we weer buiten lopen, gaat de SMStoon van Daisy weer af. Casey en ik draaien ons meteen naar haar toe om dezelfde vraag te gaan stellen. "Nee, dat is gewoon weer mijn moeder. Ze zei net namelijk dat ze me zou SMSen, wanneer ik thuis moest komen voor het eten." Zegt Daisy, toen ze onze gezichten zag. Teleurgesteld draaien we ons weer om en lopen we verder. Maar Daisy blijft staan. "Dais, wat doe je?" Vraag ik haar. "YES, het is KAJ!" Roept ze blij, en we rennen op haar af. "Wat zegt hij?!" Vraagt Casey benieuwd."Dat hij het heel erg leuk heeft daar, en me mist!" "Woehoe!" Roep ik vrolijk. "Hij zegt ook sorry, dat hij nog niks van zich had laten weten." Zegt Daisy. "Aww, dat is wel lief! Hij wist gewoon dat je je druk maakte, zonder dat jij hem dat hoefde te vertellen." Zegt Casey. "Ja, OMG I LOVE HIM!" Roept Daisy, terwijl ze haar mobiel knuffelt en wij lachen. "Zie je? Komt het toch nog goed met een beetje geduld." Zeg ik tevreden. Daisy knikt naar me, terwijl ze Kaj meteen terug SMSt.
Made By: DianaBieberSimpson