Bab14

5.6K 245 1
                                    

Kelibat seorang lelaki berpakaian kemeja biru tua,berseluar jean coklat muda,berkasut nike biru tua, dan bercermin mata hitam.

Gaya yang sangat simple. Beg polo mewah serta beberapa buah beg yang lain berada elok diatas troli Airport. Troli ditolak dengan perlahan,malas mahu terburu-buru.

Handfon dikeluarkan dari poket. Mendail nombor yang dikenali oleh dirinya.

"Hello Papa, I'm back ! I will arrive above 10.30 am at your house papa.I think, I want to borrow your car,can I? Okey Papa thankyou. Mama at cafe right?,ouh that sound good. I will be at cafe DM after I borrow the car. I want to meet my lovely mother ever. Okey Papa, bye. Assalamualaikum."

Lelaki tersebut mematikan panggilan. Handfon disimpan ke dalam poket seluar. Terus berjalan menuju keluar dari KLIA Airport. Selepas perjalanan yang memakan masa hampir 8 jam dari Australia ke Malaysia. Penat mungkin terasa. Tapi selepas kaki berpijak ditanah air tercinta,rasa penat hilang serta merta. Dia mahu cepat pulang ke rumah. Mahu berjumpa Ibu tercinta yang ditinggalkan 3 tahun lamanya.

Teksi ditahan. Pemandu teksi itu mengangkat beg-beg lelaki itu. Mahu ditolong,tetapi pemandu itu masih muda dan mampu mengangkat semuanya. Jadi angkat jelah sendiri.

"Nak kemana encik?"

"PJ."

"Baik."

Perjalanan diteruskan. Lelaki itu hanya memandang keluar tingkap. Merehatkan mata dengan permandangan bangunan.

'Bila rasanya boleh camping sambil usya alam hutan dengan member lagi? Bulan depan mungkin boleh. Benji mesti nak join.'

Nampaknya dia sudah ada plan apabila sampai di Malaysia. Mata dipejamkan. Terlelap dia sendiri. Penat sangat.

******

Pintu diketuk dari luar.

"Ya,masuk."

Arah Ammar. Pintu biliknya ditolak. Masuklah dua pasangan semalam yang bergaduh tentang anak.

Ammar memandang Auni. Auni hanya tersenyum ke arah pasangan itu.

"Ini Auni pakar kaunseling kami yang berada di bawah bimbingan saya. Kalau ada yang tak berpuas hati dengan cara atau layanan yang diberikan sila berdepan dengan saya ya,?"

"Yes,sure." Jawab Puan Julia.

Selepas Ammar memperkenalkan Auni kepada pasangan itu,dia balik ke meja semula. Malas mahu menyibuk hal mereka. Mungkin Auni dapat menguruskan hal ini dengan sebaik mungkin.

Pasangan itu kemudian duduk di atas kerusi yang disediakan.
Auni memulakan bicara.

"Selamat pagi, saya Auni Afiqah. The both of you can call me Fiq. What can I help you?"
Auni memperkenalkan dirinya, walaupun Ammar dah melakukan perbuatan itu.

"Yes,Au-uni. I want my daughter back"

"Tapi maa dia tinggalkan aku dulu! Sekrang mau datang ambil balik kenapa maa! Luu pikir pakai otak sama maa, haiya!"

"Baiklah,baiklah. Sekarang saya nak tanya, puan dengan tuan ni dah bercerai?"

"Belum."

"Aik? Cerita sikit latar belakang anda boleh?"

"Baiklah. Begini, I dulu pernah tinggalkan dia, sebab I nak kembangkan kerjaya I. Tapi I tinggal sekejap aja dalam 4 bulan itu lah,*penuh loqhat(bahasa) cinanya* bila I balik, dia marah-marah sama I, "

MrPink VS MrsBlackWhere stories live. Discover now