Het is lunchpauze en je maakt je lunchtrommel open en daarna kan je jezelf helemaal fancy voelen door die pikachu in je broodtrommel.
Oké school, de plek waar je elke dag heen moet. (Uitgezonderd weekenden, vakanties, feestdagen, dagen dat je niet naar school hoeft omdat ie in de fik is gezet enz.)
Je fietst er lekker heen op je elektrische fiets die je van je moeder hebt geleend of je pakt je eigen fiets. Onderweg maak je brugklassers bang en blokkeer je de weg voor oude mensen. Serieus wij worden nogal vaak afgezeken door oude mannetjes.
En als je aan het fietsen bent zie je één kilometer achter je een oud vrouwtje rijden. En een minuutje later fietst ze je hard voorbij. Mensen, dat is tegen de wetten van de natuur. Die oudjes fietsen 3x sneller dan ik.
Na drie kwartier fietsen (of een kwartier als ik een elektrische fiets had) kom ik samen met mijn fietsmattie rainbowpiplup101 op school aan.
En nu alle vakken op een rij in een woord omschreven:Aardrijkskunde: vind ik niet zo heel fantastisch, als we in groepjes mogen werken is het vaak wel leuk maar het huiswerk is verschrikkelijk saai.
Beeldende vorming: Ik kan wel goed tekenen maar mijn klei-kunstwerken vallen heel vaak uit elkaar.
Biologie: Een van mijn favoriete vakken, want het is heel grappig als lekker met varkensbloed mogen kutten ontleden komt helaas later pas. Heel grappig ook hoe iedereen misselijk wordt en jij alles mag doen.
Duits: Misschien ligt het aan onze docente, maar ik ben niet echt bepaald blij als we weer in het koude Duitslokaal moeten. En dan nog hopen dat we een film gaan kijken want anders is er niks aan dit vak.
Economie: Dit wordt het eerste vak dat ik met plezier ga laten vallen. Ik ben er slecht in, t'is kapot saai en ik kan wel weten hoe je procenten berekend maar ik zal het nooit doen zonder dat het van levensbelang is.
Engels: Ik heb een zeer saaie docent voor dit vak en alle jongens zitten op hun mobiel tijdens deze les. Na vijf minuten zit iedereen te hopen dat het snel voorbij is.
Frans: Geeft de docent les dan gaat het wel. Maar geeft de docente les, dan haak ik af na twee minuten en doe ik mijn best om niet te slapen. Zelfs Duits of Engels is dan nog leuker dan Frans.
Geschiedenis: Ik vind geschiedenis niet zo heel leuk maar wij hebben een komiek als leraar die een stekelvarken heeft aangereden en daarmee heeft hij een heel Europees fokproject overhoop gegegooid.
Gym: Mijn favoriete vak! Maar ik vind het niet leuk als we doelloos rond moeten rennen voor een cijfer. Daarmee bedoel ik Coopertest of shuttle run/piepjestest.
Latijn: Niet echt een super vak maar de verhalen zijn wel leuk en ik ben er goed in. (Het is toevallig mijn beste vak.) Mijn enige motivatie voor dit vak is de Griekenlandreis.
Natuurkunde: Ik ben slecht in wiskunde maar dit kan ik wel! De leraar is wel oké en ondat hij net vader is geworden maakt het hem niks uit als je je werkboek vergeet. Hij huppelt net niet de school rond.
Nederlands: Om een of andere reden vind ik dit vak niet saai. Iets schrijven zoals een verhaal vind ik wel leuk maar zinnen ontleden? Nee, gewoon niet.
Wetenschap: Is wel leuk. We kregen les van dezelfde docent die Natuurkunde geeft.
Wiskunde: Hier heb ik het al genoeg over gehad. Want ugh, ik moet dadelijk wiskundehuiswerk maken. Yey...
Zoals je hebt gemerkt stonden alle vakken in alfabetische volgorde. Zo niet? Let dan is op de omgeving want je mist wat. Nou ik ga nog wat werken aan mijn andere boeken en vragen wat we eten vanavond.
bOi!
JE LEEST
Nee hoor, dit is geen RANTBOEK!
RandomHet wordt eens tijd dat ik ook een rantboek in bezit neem. Waarom? Omdat ik het gewoon niet over mijn hart krijg om iets tussen mijn serieuze boeken te plaatsen. Dus aanschouw mijn gezeik dat in een boek geplaatst is! Veel plezier met lezen!