Wat vooraf ging
Lang geleden in het jaar 1700 streden de crustianen ook wel bekend als grijze jagers tegen de mayanen ook wel bekend
Als de rebellen tegen elkaar om de macht te hebben van het millian gebied. Een gebied met veel geld en mooie huizen en mooie dorpen.
Veel mensen waren bang en vluchten weg. Alles lieten de mensen achter van zwaarden tot knuffels,ze namen niks meer mee. Alle mensen vluchten naar het land cratisto. Het land waar nooit oorlog zal komen dachten ze,maar het was daar alleen maar erger.werkkampen,fabrieken en voor de vrouwen wc schoonmaken.deed je niet wat de cratistos wouden dan kreeg je een slag met een vlijm scherpe sweep.Hoofdstuk 1
Veel mensen vluchten weg ook de familie martiso. Een gezin met 4 kinderen waaronder een drieling en een klein zusje van 9.Ze moesten koste wat het koste een veilige plek zoeken.na een tijdje lopen kwamen ze bij een treinspoor er ging een alarm af. Er kwam een trein aan,pap zei bukken!!!.ik duwde maar snel Katy naar beneden.veel mensen bleven staan.
Maar toen de trein langs ons reed waren al die mensen weg , verdwenen.waarnaar toe dat wist niemand maar ze komen er ooit achter zei pap om ons gerust te stellen maar het werkte voor geen meter. Ik bleef de hele tijd maar denken aan die mensen. Wat?? en hoe??? en waar??? Ik maakte me zorgen.ik moest ze vinden en wel nu. Ik wou gaan rennen maar pap had me al vast hij zei blijf jij maar hier anders raken we jou ook al kwijt. Fenne en Anna konden er wel om lachen maar Katy en ik niet. Na een tijdje kwamen we bij een groot kasteel aan. Pap zei dat hij dat had gekocht. Het ging zo snel en ineens we wonen er. Ik had geen zin om te kijken naar hoe groot en (geweldig)het was. Ik kon niet stoppen met denken. Waar zijn die mensen? Hoe zijn ze ineens weg?. Pap riep dat we naar bed moesten, maar alleen waar is mijn bed oh daar. Pff hoelaat is het drie uur s ochtends. Ik ga nu aan de slag wapens maken ik ga die mensen zoeken.
Oké wat heb ik nodig een zwaard en een boog en pijlen. Zo klaar. Zijn mijn ouders al wakker? Nee maar ik ga zonder iets te zeggen. Ik loop richting het bos over het strand en langs het moeras en neem een tussenstop bij het fors van leondas. Poeh wat een end. Maar ik moet door,ik ben niks voor niks een grijze jager Althans ik denk het. Na een half uur lopen kom ik bij een treinspoor aan. Er staan mensen. Pap zei altijd ga liggen niet staan je weet maar nooit. Maar ik bleef staan. Het alarm ging af de helft ging liggen en zei dat ik dat ook moest doen, maar ik schudde nee en ging wat verder staan. De trein kwam langs er kwam een soort gas uit en ...... Ik..... Ik zat ineens in de trein maar waar naartoe wist ik niet. Ik zag allemaal mensen liggen op de grond,waren ze nou dood? Ik ging kijken , allemaal klopte hun harten nog. Ineens stopte de trein,de deur ging open. Ik verstopte me tussen een paar mensen. Er kwam een man in uniform naar binnen , hij keek wat voor mensen er in de trien zaten. Ik deed mijn ogen dicht en hield mijn adem in.De man kwam naar mij en keek, liep door en schreef iets op. Ik werd nieuw schierig. Wat zou erop staan? De deur ging weer dicht. Ineens hoorde ik iemand fluisteren, psst meisje kom eens hier.
Ik liep naar diegene wie dat zei , zij zei pas op meid ik weet dat je een grijze jager bent maar weet jij dat? Bent u dan ook een grijze jager dan. Was meisje ik was een bevorderde jager, de trots van ons land nee grapje haha. Ik heb vroeger een mayaan leren kennen ik stuur je ernaar toe oke, hij woont in de stad de verboden stad. Waar alleen grijze jagers in kunnen komen.
Het is van af hier nog 10 km lopen. Of je neemt mijn paard die staat hier om de hoek aan het eind van het spoor. En als je me niet meer terug ziet dan ben ik in mayaan.. Zorg dat alle grijze jagers bij 1 komen jullie moeten de mayanen verslaan en crustiaan redden. Veel succes. Maar hoe heet u? Oh ik heet Lana je hoeft me geen u te noemen ik ben ook maar 18. Wacht ga je dan niet met me mee, we kunnen toch als een team werken.
Ja inderdaad kom we gaan via boven. Hoe dan? Via die ladder dan op die balk en van die balk springen we naar die trapeze. Oke ga jij eerst Emma? Wacht hoe weet je mijn naam. Ik ben Lana je weet wel. Wacht Lana uit kania. Ja uit dat dorpje, maar kom we moeten gaan. Anders zitten we voor altijd vast. Ineens begint Lana te huilen. Wat is er Lana. Mijn moeder en vader en zusje zijn dood. Zins wanneer? Zins gisteren omgekomen bij een bombardement, in het dorp. Ineens ging er een alarm af. De trein bewoog en ging weer rijden. Lana zei we zijn te laat we gaan naar mayaan.
Niet waar zei ik. Ik spong met een flikflak naar boven en deed het bovenste raam open kom Lana riep ik. Lana sprong net zoals mij met een flikflak naar boven we sprongen het raam uit en belande in het weiland. We hoorden in de verte gehinnik en hoeven van paarden. Lana floot een deuntje de hoeven kwamen dichterbij. Er kwamen twee merries aan gegaloppeerd. Lana zei dat zijn miracle en pasta. Het zijn twee fjorden legde Lana uit. Ze zijn vijf jaar oud en best gehoorzaam ze komen uit een officiële grijze jagers bende. Wow cool Lana maar hoe kom je eraan. Van mijn vader gepikt vind hij niet erg hoor ik deed het wel vaker.
JE LEEST
Oorlog avontuur
FantasyDe familie martiso vluchten voor de brute oorlog. Als ze na een tijdje bij een treinspoor komen komt de trein Langs en die mensen die er stonden waren ineens weg door die mysterieuze mist. Emma komt ook terecht in die mist en gaat op onderzoek uit...