Bab 4

918 67 24
                                    

Seperti biasa jihyo dan snsd akan lepak kat belakang sekolah sementara cikgu belum masuk.

"So, apa plan kita esok?" Taeyeon mula bersuara.

"Plan apa pulak ni?" Soal yoona.

"Esok kan cuti. Takkan kita kat rumah je? Mesti lah bosan. Jom jalan jalan!" Kata hyoyeon.

"Jalan jalan? Jinjja? Kita kan kene practise lagi tarian gee kita tu!" Kata jessica.

"Alamak, lupa lah pulak! Tak pe nanti kita practise kita jalan jalan dulu. Kita jogging ke penat lha. Lagipun aku rasa badan aku ni dah berat!" Ujar sooyoung.

"Jangan! Habis korang practise baru kita joging. Okay?" Cadang jihyo. Mereka mengangguk.

"Pukul?" Soal tiffany.

"Pukul berapa korang start practise?" Soal Jihyo.

"Ntah!" Jawab yuri.

"Takpelah! Aku gi dorm korang pastu kalau korang habis practise baru lah kita gi joging okay?" Jihyo memandang ahli snsd.

"Okay!" Jawab mereka serentak.

"Hai..guys!" Satu suara menegur mereka. Mereka menoleh kebelakang mereka menjeling.

"Apa lagi korang nak?" Soal Yoona. Bila melihat Joon hwa, mi sang dan hee kyung sedang memandang mereka.

"Kitaorang nak ajak korang esok tengok wayang. Jom lah... tak fun lah korang kalau kau umah je!" Ajak joon hwa.

"Sorry kitaorang dah ada date dengan namjachin kitaorang!" Sinis jihyo berkata. Joon hwa memandang nya tajam.

"Siapa?" Soal joon hwa serius. Jihyo mula gelabah. Tak tahu nak jawap apa. Time tu juga chanwoo berjalan dihadapan mereka.

"Hah, dengan chanwoo!" Jawab Ji Hyo. Chanwoo yg mendengar nama nya dipanggil menoleh. Jihyo berjalan kearah nya.

"Kan chanwoo esok kita date kan!" Kata Ji Hyo. Chanwoo mengerutkan dahi nya. Namun dia memandang snsd yg mengangguk kan kepala nya.

"Ya.. betul esok saya dah ajak Ji Hyo gi date!" Ujar Chanwoo. Joon Hwa memandang nya tajam.

"Sorry. Aku rasa kau patut ajak orang lain! Jom chan" jihyo memeluk lengan chanwoo. Lalu mereka berjalan meninggalkan joon hwa dan geng nya.

"Ermmm..mlang nya nasib kau kan? Ermmmm... it's okay~ kau boleh ajak perempuan mana mana sebab kau tu KAKI PEREMPUAN!" Yoona dan snsd berlalu pergi. Joon hwa menahan amarah nya. Tiba2....satu sms dari pada orang yg ia tak kenali.

'Jumpa aku kat restoran sarang malam ni pukul 8 tepat lambat aku akan pergi. Arraso!'

'Siapa kau?'-joon hwa

'Tak penting. Yg penting kau datang malam nie. Ada hal aku nak kata kan'

"Aish, siapa lah pulak dia ni? Pengacau betul! Baru je aku nak have fun malam nie. Tak kira aku takkan pergi.!" Kata joon hwa. Sms itu datang lagi.

'Kau tak pergi kau menyesal. Kau nak tau sangat tentang PARK CHANWOO kan? Hahahaha....aku tak kesah. Kau nak pergi ke tak? Bukan aku yg rugi tapi....KAU! Kau yg rugi...hahahaha'

"Chanwoo? Siapa die ni hah? Dia kenal chanwoo? Macam mana dia tahu aku taknak pergi ke restoran sarang tu?" Soal Joon Hwa sorang sorang. 2 kawannya itu hanya memandang nya.

"Jom" kata joon hwa.
Mereka pun berlalu pergi.

*******
Tepat pukul 8 malam...
Di restoran sarang

Joon hwa mencari seseorang. Tiba2 seorang lelaki melambaikan tangan nya ke arah joon hwa. Joon hwa pun ke.meja itu

"Kau.siapa hah? Asal kau pakai topeng ni?" Soal Joon Hwa melihat seorang gadis memakai topeng.

"Aku...." yeoja itu menanggalkan topeng nya.

"P...pa...park...bo...young?" Joon hwa terkejut melihat wajah disebalik topeng itu. Gadis itu tersenyum sinis.

GULP

Kenapa yeoja ni masih hidup?

Bersambung~
Sorry lambat update

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 27, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Mamat Nerd Itu Adalah Park Chanyeol?Where stories live. Discover now