"Jungkook !! Jangan sentuh barang tu !!." Bisik Suga sambil memukul tangan Jungkook .
Tiba-tiba Jimin melihat bayangan hitam melintas di depannya.
"Wehh .Tadi,tadi.." Kata Jimin gagap kerana ketakutan .
"Kenapa Jimin ?? Kau ada nampak apa-apa ke tadi??" Tanya Taehyung ingin tahu . Kim Ara menghentikan langkahnya secara tiba-tiba .
"Eunnie !! Kenapa berhenti ??" Tanya Eunji kepada Kim Ara .
"Sshhh !! Aku terdengar suara perempuan nangis dekat arah sana!" Kata Kim Ara sambil tunjuk kearah kanan . Ketika mereka berjalan mengikut arah suara perempuan itu,Tiba-tiba "GEDEGANG !!" Pintu sebuah bilik dihadapan mereka tertutup .
"Eunnie!! Kita balik jee laah !! Pintu tu tertutup sendiri tuu . Aku seram ni .."Kata Yoora ketakutan .
"Ya , Eunnie jangan la manja sangat , nanti hantu betul datang baru tau ."Kata Taehyung memerli Yoora. "PLIAAKK" Yoora memukul lengan Taehyung .
"Aduuhh !! Sakit laa.."Kata Taehyung sambil menggosok lengannya yang dipukul oleh Yoora "Yah!! , apa korang ni . Asyik bergaduh jee dari pagi tadi.. Bising tau tak??" Marah Kim Ara kepada Taehyung dan Yoora . Tiba-tiba Suga terlihat seorang wanita duduk di atas lantai , Suga segera menoleh kearah lain kerana terkejut sehingga lampu suluhnya tercampak kebawah meja.
"Jungkook , tunggu laa kejap , aku nak ambik lampu suluh ni . "Kata Suga sambil memegang tangan Jungkook .
"Yelah-yelah , jangan lama sangat.. "Kata Jungkook sambal menunggu Suga mencari lampu suluh dibawah meja .
Tangan Suga meraba-raba mencari lampu suluh di bawah meja , tetapi Suga meraba sesuatu yang kenyal seperti daging dingin. "WUUAARGH !!." Suga menjerit sambil lari meninggalkan Jungkook. Tetapi dia lari mengikut arah yang salah .
"Hey !! Su ........"Kata-kata Jungkook terhenti disitu , dia terkejut kerana kakinya dipegang oleh hantu..
"AARGGH !!" Jungkook menjerit lalu lari mencari Suga dan kawan-kawannya .
"Haish , mana yang lain ni?? Dah la lampu suluh takde.." Rungut Suga ketakutan .
Jungkook lari lintang pukang sehingga terlanggar kawan-kawannya ."GEDEBUKK !!" Mereka terjatuh . "Apa ni Jungkook .Sakitlaaa !! "Kata Kim Ara , Eunji dan Yoora .
"Ehh Kejap , mana Suga?? "Tanya Eunji yang baru prasan yang Suga tiada bersama mereka . "Aku ingatkan dia ada dengan korang tadi!" Balas Jungkook dengan wajah hairan . ''Susah laa kalau macam ni , dia tu dah laa penakut.'' Kata Jimin dengan muka yang tidak bersalah .
"Akhirnya mereka pun berpecah mencari Suga (Taehyung – Yoora),(Jungkook – Kim Ara) , dan (Jimin – Bommie).
Suga berada di ruang bawah, berdekatan dengan bilik mandi , Suga menangis sambil duduk berharap kawan-kawannya mencari dia , Tiba-tiba seorang budak (a.k.a Ju On) muncul lalu menghampiri Suga.
"AIGOO.. HUUAAAA , Omma , Appa , Suga nak balik .. Suga takut" Kata Suga sambil menangis dengan lebih kuat . , budak kecil itu menarik tangan Suga dan membawanya ke sebuah bilik .
"Suga !! Where are you??" Jerit Yoora sambil berharap Suga mendengar suaranya ,
"ALAHAI !!,Speaking pulak dahh si Yoora ni." Kata Taehyung dengan nada memerli .
"Kenapa?? Apa masalah kau?? Kalau jealous cakap je laa!! "Kata Yoora kepada Taehyung .Tiba-tiba Taehyung ternampak suatu lembaga .
"WUUAARGH !!!" Jerit Taehyung sambil lari meninggalkan Yoora .
"Taehyung !!!! . Jangan laa main-main!!! ." Tiba-tiba Yoora pengsan kerana terlalu berdebar.
Ketika Taehyung lari , dia terdengar suara Suga didalam sebuah bilik . Taehyung menjenguk kedalam bilik tetapi Suga tiada didalam .
"Ehh , kalau bukan Suga , siapa ??"Bisik Taehyung pada dirinya sendiri .
"Saya la abang !!!" tiba-tiba seorang budak muncul.
"Ommmaaaa !!!"Taehyung pun lari ketakutan .
YOU ARE READING
Ghost In That House
HorrorKisah ini menerangkan tentang 9 sahabat yang sangat akrab . Mereka bersekolah di Historical Hight School . Sekolah mereka berhampiran dengan sebuah rumah yang besar ............................(korang bace je lah . Aku tak pandai buat sinopsis . Kal...