BU KİTAP BİR ALINTIDIR...
KABUSLARIN GERÇEĞE DÖNÜŞTÜĞÜ YER...
ÖN SÖZ: DARREN'IN
Örümcekler beni her zaman büyülemiştir. Küçükken onları toplayabilmek için saatlerimi bahçemizin dibindeki eski ve tozlu barakada geçirir, pusuya yatmış o sekiz ayaklı yırtıcı hayvanları bulabilmek için, örümcek ağı arardım. Bulduğum zamansa odama götürüp onu serbest bırakırdım. BU DA ANNEMI ÇILDIRTTI. Çoğu zaman örümcek bir iki gün sonra kaybolur, bir daha hiç görünmezdi. Ama arada sırada daha uzun süre kaldıkları da olurdu. Bir tanesi, ağını yatağımın üstünde örmüş, neredeyse bir ay boyunca nöbet tutmuştu. Uykuya dalmadan önce örümceğin aşağıya süzülüp yavaşça ağzımın içine girdiğini, boğazımdan aşağıya inip karnıma bir sürü yumurta bıraktığını hayal ederdim. Bebek örümcekler bir süre sonra yumurtalarını yumurtalarını kırarak dışarı çıkacak, beni içeriden dışarıya doğru canlı canlı yemeye başlayacaklardı. Küçükken korkmaya bayılırdım. Dokuz yaşındayken, annem ve babam bana bir tarantula vermişlerdi. Zehirli ya da kocaman olmasa da o ana kadar aldığım en muhteşem hediyeydi. O örümcekle neredeyse günün her saatinde oynuyor, ona türlü türlü ziyafetler hazırlıyordum: sinekler, hamam böcekleri, minik kurtçuklar... Onu feci şımartmıştım. Sonra bir gün aptalca bir şey yaptım. Kahramanlarından birinin elektrik süpürgesi tarafından yutulduğu bir çizgi film seyrediyordum. Süpürgenin yuttuğu kahraman, hiçbir zarar görmemiş; makinenin tozlu, pis ve delirmiş bir şekilde ıkına sıkına çıkmıştı. Çok komikti. Olayların tam olarak çizgi film'deki gibi gelişmediğini söylememe gerek yok sanırım. Örümcek paramparça olmuştu. Çok ağladım; ama artık olan olmuştu. Evcil örümceğim ölmüştü; bu benim hatamdı ve bu konuda yapabileceğim hiçbir şey yoktu. Annem ve babam bana çok kızdı bağırıp çağardılar çünkü tarantulayı yüksek bir fiyat'a almışlardı, bu olaydan sonra bir daha evcil hayvanım olmadı. Her neyse bu kadar önsöz yeter. Eğer hazırsanız başlayalım hikaye bir tuvalette başladı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
UCUBELER SİRKİ
AventuraDarren Shan yalnızca sıradan bir öğrenciydi; ta ki Ucubeler Sirki'ni ziyaret etmek için bir bilet kazanana... Madam Octa ile karşılaşana... Gecenin karanlığından çıkan bir yaratıkla yüz yüze gelene kadar... Kısa bir süre sonra arkadaşı Steve ile bi...