CHAPTER 2

40.6K 104 1
                                    

Petang tu aku gi bilik Nad, konon-konon nak jumpa Faq, nak mintak ajar maths la, sebab exam baru baru ni dia dpt 100% cayalah engko Faq.

"Assalamuaaalaiiiiiikummmmmmmm" aku bagi salam yang paling kuat dan merdu sekali dekat depan bilik Faq.

"engko dok melalak kat bilik aku ni pasaipaaaa? Faq keluar ke pintu bilik dengan lenggang lenggoknya bak itik tu. haihh la jalan pun macam itik la Faq ni. sian kawan aku sorang ni :( kahkahkahhkahahk sambil membebel sebab aku bising. katenyer si Nad tu sakit lagi.

"ajar aku maths boleh tak? kau kan pro bab bab maths ni"

"eleeehh tak payah nak puji lebih lebih sangat la. haahhh mana yg kau nak mintak ajar tu?

"ni hah soalan earth as sphere ni. cucahh la awak." aku buat muke seposen sambil muncungkan bibir angelina jolie ku yang hot ni.

"ohh senang je ni, kejap aku try buat ekk"

sementara si Faq tengah sibuk selesaikan soalan matematik tu aku pun bosan, mula la sesi menjelajah aku ke seluruh pelusuk bilik Faq, tengah syok syok aku memerhati keadaan bilik mereka yang boleh tahan bersepah tu.

tuba tiba aku ternampak seseorang yang tengah berselubung dengan selimut yang tebal. mesti Nad, fikirku.

aku menghampiri katil Nad, aku letak kan telapak tangan ku ke dahinya. panas. aku keluar dari bilik Faq dan terus ke tandas untuk ambil segayung air kemudian aku masuk kebilik ku untuk mencari tuala kecil.

aku rendam tuala kecil yang aku ambil tadi dalam gayung tu lepastu aku letak kat dahi Nad untuk kurangkan panas badannya.

"thanks" Nad bersuara.

warghhh!! tekejut beruk aku. ingatkan ape tadi. kussss semangat. fuhhh

"its okay. i've got to go. bye"

lepas Faq siap terangkan aku segala soalan yang aku tanya kat dia tadi aku pun trus blah. aku pelik gak dngn tindakan aku tadi. apesal pulak aku kena buatkan smua benda tu untuk Nad. kita orang bukan rapat pun. pelik pelik.

aku sampai je bilik aku capai tuala, baldi dan segala mcm baju, termasuk baju baju dalam semua la. haha baju satu macam je. baju kurung. asrama kita orang memang macam ni setiap petang kena terpacak kat surau jam 6, solat maghrib dan isyak berjemaah lepastu jam 8 ada prep smpai la jam 9.30..

beginilah kehidupan aku selama dua tahun aku duduk kat sini. huhu cedihnyer.

----------------------------------------------------------------------------------

Hmm harini hari ahad, kali ni turn aspuri pulak outing. aku taknak la outing baek kumpul ayaq liur lagi best. buat peta kat bantal besar besar. fuhhhhhh. hahaha apalah punya prmpuan. taktau malu betul.

aku bangun dan tengok jam dah menunjukkan jam 3 petang. lamanya aku tidur. hmm perut berbunyi. lapar la pulak. tengah aku mamai mamai bru lepas bangun aku ternampak sesuatu atas meja. hm nmpk macam makanan. aku capai bungkusan plastik tu. ada sticky note.. aku baca thanks sebab jaga saya. dah tau dah sape yg bagi ni. mesti Nad. fulamakkk acah acah sweet la pulak dia ni. aku takdak la jaga dia sangat, just temankan dia gi klinik dan letakkan kain basah atas dahi dia je. tapi entahlah aku rasa bahagia pulak bila dia bagi note tu. aku ambik note tu dan letak kat whiteboard aku.

perut aku dah tak menahan lagi laparnya, tak sabar dah nak makan. cian baby mucuk i ni kena abai sbb malas nak turun DS pegi makan. hakhakkkk. aku apa lagi dengan lahapnya makan nasi ayam tu fuhh habis licin tapau tau. sedap nyee. perut dah kenyang hati dah senang. sambung tidurrrrrr. yeahhhhh baby.

---------------------------------------------------------------------------------

Kelas Fizik. yessss takdek cikgu. boleh lah bersuka ria. baru je aku nk rasa aman dunia aku nintiba tiba kepala aku berpinar pinar pulak dengar pengumuman si Nick ketua kelas kami tu "you guys! kita gabung kelas ngan kelas 5 Ceria"  aduh nyah sorang ni. lawak pulak dengar dia ckap mcm tu. adeiii adei ada kelas pulak.

eh....tapi tu bukan kelas Nad ke? hahahhaa tiba tiba rasa mcm butterflies in my stomach. kalau korang tak pernah rasa perasaan ni aku taktau la. rasa happy pulak nammasuk kelas Fizik. ceh, tdi berpinar-pinar otak.

sampai dekat lab Fizik aku dan 3 orang kawan yg serupa manusia tu Rose, R and Diana duduk kat meja paling belakang. tu memang habit kami. bukan malas ye. tapi meja depan selalu full tau. betul! tak bohong. bila aku pandang meja sebelah. Nad! dia ngintai aku ke tu. ahh tak kesahlah. hmm tadi happy sekarang tak kesah pulak? apa punya orang laaaaa.

INI CERITA AKU (gxg) (lesbian story)Where stories live. Discover now