Balqis's POV
"adoi apesal lak aku nangis ni... huhuhu sedihnyeeeee" tadi mak aku baru je call dia cakap kucing kesayangan aku si didi dah mati. Aishhhh, kucing je pun.. yang aku emo sangat kenapaaaaaa! Aku lap air mata aku. masa aku nak pusing belakang aku nampak Nad tengah becakap dengan kawan dia..
aikkk.. takkan la dia nampak aku nangis tdi....biar lah, bagus aku gi cuci muka..
------------------------------------------------------------------------------
Selalunya lepas maghrib sementara tunggu isyak ada masa bbrapa minit untuk baca al-Quran...
aku bukan taknak baca, tapi takut tak khusyuk pulak(ajaran mana ni) aku pun keluar surau nak hirup udara segar la kononnya.
pakk!! siapa pula yg tepuk bahu aku ni
Eh, Nad..
"uishh, engko ni tekejut aku.. nasib tak sakit jantung tau"
"hehee sorylahh. kau buat apa kat sini?"
"takde ape, saje je kt sini"
"aku nak tnya sikit boleh?"
"tanya banyak pun takpe la"
"kenapa kau nangis petang tadi?"
takkan la aku nk ckp kucing aku mati? huhu biarlah ckp je la.
"sebnrnya petang tadi mak aku call.. kucing ku mati"
"laaaaaaa, kucing mati. ingatkan ape tadi.. aku nk tnya tu ja. aku masuk dulu. bai"
aikkkk. tu je. hmmm
"baii"
------------------------------------------------------------------------------
Malam tu ribut kot satu asrama.. sebab apa?
"warghhhhhh!!!!!!!!!!!!!" Mira menjerit, aku nampak anak mata hitam dia dah naik ke atas. mesti dah kena ni .. aku cuba pegang Mira.. kuat gak benda yg masuk dalam badan dia ni, dah tu takda orng tolong pulak nak pegang. tau dtang tp tengok je ishhh.
aku cuba sedaya upaya tahan tangan dia. tiba tiba aku rasa tangan aku disentuh....aku tengok Nad tolong aku pegang Mira..
i feel a little rush, i think i've got a little crush on you....
tiba tiba plak hati aku menyanyi nyanyi waktu genting ni..
aku pukul kepala aku. haih dah tak betul aku ni. get your head straight Balqis!!!
lepas bbrpa minit Rose, R, Diana and Faq datang. dorang tolong pegang kaki si Mira.
si R pulak sibuk menghalau budak budak yang takde kerja yang tau menyibuk je keluar dari bilik Mira.
selang bbrpa minit ustaz datang. lama jugaklah ustaz nk kluarkan benda tu dari badan si Mira.
Tiba-tiba ja si Mira ni tambah agresif, dia tolak aku sampai aku hampir terjatuh.. tapi belum sempat badan aku cecah lantai, dia dah sambut aku.. aku pun taktau siapakah gerangan sidia yang sambut aku tu..
bila aku dah brdiri betul-betul.. Nad... hmm okay.. rasa mcm ada sparks pulak dalam hati. ishhh apeni. aku tak selesa dan kluar dari bilik Mira.
YOU ARE READING
INI CERITA AKU (gxg) (lesbian story)
RandomKami perempuan, tapi kenapa perasaan cinta dan sayang itu wujud antara kami? Balqis Qaisarah, seorang yang lemah lembut tetapi adakalanya baran. Nadiatul Maisarah, seorang yang bersikap seperti lelaki tapi sangat caring and sweet. "aku tak pasti den...