Sądzę, że Panów z Led Zeppelin nie muszę Wam przedstawiać, jednak podzielę się kilkoma informacjami o jednym z moich ulubionych zespołów.
Gatunek: blues rock, hard rock, blues, heavy metal (!)
Działalność: 1968 - 1980
Pochodzenie: Londyn
Członkowie (na fotografii od lewej): Jimmy Page (gitara), John Bohnam (perkusja), John Paul Jones (bas), Robert Plant (wokal)
Ciekawostki:
- Piętnastoletni Jimmy chciał zostać biologiem molekularnym.- Zespół zaczął występować we wrześniu 1968 roku pod nazwą The New Yardbirds.
- Zeppelini podróżowali własnym odrzutowcem Boeing 720B.
- Podobno John Bonham był bliskim przyjacielem Billa Warda z Black Sabbath.
- Do tej pory na całym świecie albumy Led Zeppelin rozeszły się w ponad 200 milionowym nakładzie, co daje Zeppelinom pierwsze miejsce pod względem sprzedanych płyt wśród grup rockowych.
- Zespół rozpadł się po śmierci perkusisty Johna Bohnama październiku 1980 roku.
- Bohnam zmarł w Londynie. Udusił się własnymi wymiocinami w domu Jimmy'ego Page'a.
- Wydali następujące płyty:
- 1969 r. - Led Zeppelin, Led Zeppelin
II
- 1970 r. - Led Zeppelin III
- 1971 r. - Led Zeppelin IV
- 1973 r. - Houses of the Holy
- 1975 r. - Physical Graffiti
- 1976 r. - Presence
- 1979 r. - In Throught the Out Door
- 1982 r. - Coda- Jimmy Page miał kilkuletni romans z czternastolatką, która podobno w wieku trzynastu lat straciła dziewictwo z Davidem Bowiem.
- Pierwszy album Led Zeppelin został nagrany w ciągu 36 godzin za niecałe 2 tysiące dolarów. Przed nagraniem debiutu czterej muzycy znali się dopiero od niespełna trzech tygodni.
- Hiszpańscy fani zespołu musieli płakać ze zgryzoty kiedy w 1973 miała miejsce premiera albumu Houses of the Holy, a w ich kraju trafił on na listę dzieł zakazanych. Powód? Na okładce widać gołe pupy kilku dzieciaków wspinających się na Groblę Olbrzyma w Północnej Irlandii.
- Robert Plant nagrał swoje partie na album Presence z 1976 r. siedząc na wózku inwalidzkim po poważnym wypadku motocyklowym.
- Granie Led Zeppelin słychać w przebojach takich artystów, jak Seal (Crazy), Sophie B. Hawkins (Damn I Wish I Was Your Lover), Björk (Army of Me), Enigma (Return to Innocence), Ice T (Our Most Requested Record) czy Beastie Boys (She's Crafty). Najchętniej samplowane są oryginalne zagrywki perkusisty Johna Bonhama.
- Do legendy należy pewien incydent, który miał miejsce w 1969 roku w hotelu Edgewatter Inn w Seattle, a jego głównymi bohaterami byli muzycy i menedżer Led Zeppelin, oraz przywiązana do łóżka, naga rudowłosa 17-latka o imieniu Jackie i.. ryba. Tak, zaspokoili ją rybą. Dokładnie rybą z rodziny okoniokształtnych o wdzięcznej nazwie lucjan.
Najpopularniejsze utwory:
- Stairway to Heaven
- Whole Lotta Love
- Black Dog
- Kashmir
- Dazed and Confused
- Heartbreaker
- Communication BreakdownMoje ulubione utwory:
Cóż, tutaj powinny znaleźć się takie właśnie utwory, lecz Led Zeppelin to jeden z moich ukochanych zespołów od wielu lat i niestety nie mogę zdecydować się tylko na kilka, ponieważ wszystkie są arcydziełami.
_______________________________________
Hej, chciałam zapytać czy podobają się Wam tego typu ciekawostki i czy jest sens pisać dalej. Będę wdzięczna za każdą opinię :)
CZYTASZ
Flame
DiversosZbiór najlepszych rockowych oraz metalowych wykonawców wraz z informacjami na ich temat.