Lucy tittade ilsket på oss. Hon tyckte nog inte att vårt bordsskick var särskilt imponerande. Mittemot mig satt en pojke som hette Julian. Han var son till en utav professorerna på skolan, Neville Longbottom, professor i örtlära. Bredvid honom satt en flicka som kallade sig Chardonnay. Hon verkade lite bossig och uppkäftig, men det var egenskaper som jag också hade. Efter en lång middag och en och annan utskällning av Lucy, fick vi gå till våran sovsal. Vi gick upp för trappor som syntes otroligt långa. Pojken som visade oss runt hette Charlie, och var prefekt, samt Michaels bror. Michael såg mest skamsen ut av att ha sin bror där, och om någon frågade så mumlade han bara till svar.
-Han tror att han är så himla bra, men egentligen mobbar han bara småungar, och tvingar dom att inte tala om det. Michaels viskning chockade både mig och Lucy.
-Bra att veta, sa Lucy sammanbitet.
Hon gick vidare i ledet och till slut kom vi fram till en tavla som föreställde en fruktansvärt ful, överviktig tant. Charlie förklarade att hon hette >>Tjocka damen<<.
För att komma vidare, in i sällskapsrummet och sovsalarna var man tvungen att säga ett lösenord. Lösenordet var >>Ambrosia<<...Hej, jag har 55 läsare och det känns så jääääkla coolt! Jag måste även idag publicera ett kort kapitel, men jag har funderat på att skriva en Percy Jackson-Fanfic, det betyder att det kommer att bli mindre uppdateringar på denna, så jag vet inte. Kommentera vad ni tycker, så kan jag bestämma mig sen♥️♥️
~Your titans are about as bright as My gym socks~
Percy Jackson❤️
VOUS LISEZ
Albus Potter och småfolkets strid
FanfictionHarry Potters son, Albus Serverus Potter går på Hogwarts. Här är hans berättelse, och en rad överraskningar som aldrig Hogwarts sett maken till.