Özel Malzemeler

5.8K 62 9
                                    

☆ Aslan Balığı Omuriliği

● Öğrencilerin standart iksir yapma setinin parçası. (Ateş Kadehi 10.bölüm)

Aytozu

● Çeşitli iksirlerde kullanılır (huzur sıvısı dahil), bazen toz halinde; Harry, Snape için iksir yapımında aytozunun kullanımı için 30 santim uzunluğunda ödev yazmak zorunda kaldı. (Zümrüdü Anka Yoldaşlığı 11. Bölüm) Aytozu çeşitli renklerde bulunur. Aytozunun sihirli etkilerinin kişinin duygusal dengesini kazanmasına yardım ettiği sanılmaktadır. Beşinci kitabin çoğunda Harry ruhsal dengesizlik geçirdi. İksir yapımında Aytozu kullanımı üzerine ödev yazmak zorunda bırakılması beklide duruma çok uyuyor.

☆ Bezeliyumru İrini ☆

● (Ateş Kadehi 13. Bölüm)

İnatçı akneye karşı iyidir; sarımsı, benzin gibi kokuyor. Bezeliyumrunun sivilce iyileştirme özelliği Sacharissa Tugwood tarafından keşfedildi.

☆ Bezir

● (Felsefe Taşı)

(Ateş Kadehi)

Keçilerin karnından çıkarılır, pek çok zehirden korur.

☆ Bokböceği

● (Ateş Kadehi 27.bölüm) Ezilmiş olarak kullanılır. 

Boynuzlu Kara Kurbağası

● Neville bir fıçı dolusu Boynuzlu kara kurbağasını Snape için temizledi. 

Boynuzlu Sümüklü Böcek ☆

● (Felsefe Taşı 8. Bölüm)

Bundimun Salgısı

● (Fantastik Canavarlar)

☆ Büzüşmüşincir

● Soyulmuş olarak kullanılır.

*Habeşistan Büzüşmüşinciri

Soyulmuş olmalı (Sırlar Odası 15.Bölüm)

Cızkıpır İğnesi

● (Fantastik Canavarlar) Kurutulmuş olmalı.

Çiriş Otu/Kökü

● (Sırlar Odası 8.Bölüm)

Toz haline getirilmiş olmalı.

Çoban Değneği

● Çok özlü iksir malzemesidir. (Sırlar Odası 10. ve 11.Bölümler)

Çöpleme (Hellebore)

● Web linkine göre, çöplemenin bir kaç çeşidi var. İsmi Yunanca kelimeler 'elein' (yarlamak) ve 'bora' (yiyecek)'dan geliyor, belirtilerine göre çöpleme zehirlidir.Bazı inanç sistemlerinde bir müshil olduğuna inanıldı, bazı zamanlar malların kötü büyü genelde kötü şeylerden korunması ve (toz halinde) görünmezlik için kullanıldı.

Sadece bir şey kesinlikle biliniyor ki iksirlerde huzur sıvısında kullanılıyor, (Zümrüdü Anka Yoldaşlığı 12.Bölüm) hem de zehirli özelliğine rağmen.

Doksi Yumurtaları

● Siyah renkli, onlar Fred ve George tarafından şaka şekerlemeleri araştırmalarında kullanıldı. (Zümrüdü Anka Yoldaşlığı)

Harry Potter İksirler AnsiklopedisiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin