My Twin Love Season 2

1.6K 137 5
                                    

Jihyo terkejut apabila terpandang Chanyeol yang ketika itu sedang melihatnya.Chanyeol bagaikan mengenalinya walaupun dia memakai mask.

"Puan.Saya pergi dulu.Saya ada urusan lain"ujar Jihyo dan terus berlalu keluar.

"Cik Jihyo"panggil Yeseul.Tapi Jihyo telah pergi.

Chanyeol berdiri."Kejap ye"Chanyeol juga berlalu keluar.

.......................................

Chanyeol berlari kearah pintu keluar kerana pasti Jihyo telah keluar dari pejabat ini.

"Jihyo!!"panggil Chanyeol apabila melihat Jihyo baru sahaja masuk kedalam lift.

Tetapi Jihyo cepat-!! menekan butang tutup.

"Jihyo tunggu!!"Chanyeol berlari kearah lift itu.Malangnya lift itu telah tutup.

Chanyeol menekan butang lift lain.Tetapi semuanya lambat.Mungkin ada orang.Tanpa berlengah,Chanyeol terus menggunakan tangan untuk mengejar Jihyo.

Sampai sahaja ditingkat bawah,Chanyeol terus mencari Jihyo.Tetapi Jihyo tidak kelihatan.

"Haishh!!"Chanyeol tahu dia sudah terlambat.

Tanpa Chanyeol tahu,Jihyo sedang menyorok disebalik dinding tidak jauh darinya.Jihyo tahu dia tidak sempat hendak lari.

Jihyo melihat kearah Chanyeol yang ketika itu sedang tercari cari dirinya.

Tetapi tiba-!! seorang yeoja menghampiri Chanyeol.Mereka dilihat berbual sebelum berlalu.

Jihyo menunduk.Airmatanya mengalir.Dia berlalu dari situ.

.........................................

Jihyo duduk diatas bangku ditaman yang selalu dikunjungi itu.Mask yang dipakai dibuka.

Jihyo menangis.

"Wae kau kembali Chanyeol?"tanya Jihyo.

"Wae kau kembali hanya semata mata nak sakitkan hati aku??"tanya Jihyo lagi.Esakan nya kedengaran.

"Jihyo"panggil seseorang yang dikenalinya.

Namja itu duduk disebelah Jihyo.Jihyo disebelahnya dipandang.

"Kau jumpa dia?"tanya namja itu iaitu Hyun Woo.Hyun Woo sudah mengetahui tentang Chanyeol kerana Jihyo pernah cerita kepadanya.

"Apa yang dia dah buat?"tanya Hyun Woo lagi.

"Aku tak nak cakap pasal dia"jawab Jihyo dan terus berlalu pergi.

..........................................

Chanyeol duduk diatas lantai bumbung rumahnya itu.Siwan pula duduk disebelahnya.

"Wae kau nak jumpa aku ni?"tanya Siwan.

"Aku nak kau siasat kat mana yeoja yang hantar pesanan kat pejabat tadi"jawab Chanyeol.

"Yeoja yang mana?"tanya Siwan.

"Yang gaduh dengan kau tadi"jawab Chanyeol.

"Mworago??wae pula aku kena siasat pasal yeoja tu??dah garang semacam"tanya Siwan.

"Ni yeoja tu"Chanyeol menunjukkan gambar seseorang dihandphone nya.

"Eh,ni bukankah Song Jihyo??yang pernah kau cerita sebelum ni"tanya Siwan apabila melihat gambar Jihyo.

Chanyeol mengangguk.

"Maknanya yeoja tadi tu Jihyo?"tanya Siwan.

Sekali lagi Chanyeol mengangguk.

"Serius ke kau nak aku siasat pasal dia?"tanya Siwan.

"Aku serius.Aku pergi ke China pun bukan aku larikan diri dari dia.Tapi aku rasa bersalah kat dia"jawab Chanyeol.

Siwan mengangguk faham.

"Aku betul-!! nak jumpa dia.Aku nak jelaskan semuanya"sambung Chanyeol.

"Kau masih sayang dia?"tanya Siwan.

"Aku masih sayang dia dan cintakan dia"jawab Chanyeol.

..........................................

Sudah beberapa hari,Siwan menyiasat tentang Jihyo.Dimana Jihyo bekerja dan dimana Cafe nya.

Akhirnya Siwan menemui Cafe Jihyo setelah puas menyiasat dan mencari.

.........................................

"Hyun Woo.Kau pergi buang semua sampah-!! ni.Aku nak kemas meja dengan kerusi"ujar Jihyo.

"Ok"Hyun Woo mengambil plastik hitam yang berisi sampah dan berlalu keluar dari cafe untuk buang kedalam tong sampah besar diluar.

Jihyo menyusun kerusi dan mengelap meja.

Tiba-!! seorang namja masuk kedalam cafe nya.Jihyo mengangkat wajah.Reaksinya jelas terkejut.

Hyun Woo yang berada diluar turut terkejut tatkala melihat namja itu.

BERSAMBUNG

Hope suke..
Sorry klau xbest..
Baca,vote n komen tau..

My Twin Love Season2Where stories live. Discover now