My Twin Love Season 2

2.7K 178 29
                                    

Jihyo menutup dan mengunci pintu rumahnya.Hari ini hari minggu,jadi Jihyo tidak buka cafe kerana ingin berehat dengan jalan-!!.Dia tidak boleh kerja terlalu keras.

Jihyo melangkah kearah pagar ingin keluar.Langkahnya terhenti tatkala melihat seorang namja memakai mask berdiri dihadapan rumahnya.

"Awak siapa?"tanya Jihyo sambil melangkah perlahan lahan.

"Namjachingu awak"ujar namja itu dan membuka mask.

Jihyo terkejut."Chanyeol!!..awak buat apa kat sini?"tanya Jihyo.

Jihyo membuka pagar dan keluar dari halaman rumahnya.

"Saya datang nak jumpa awak"jawab Chanyeol.

"Saya rindu awak"tambah Chanyeol.Jihyo mengukir senyuman mendengarnya.

Chanyeol turut mengukir senyuman.

"Dah.Pakai balik mask.Nanti fan kenal awak"arah Jihyo.Risau juga fan Chanyeol nampak muka Chanyeol.Pasti kecoh jadinya.

"Tolong pakaikan"ujar Chanyeol.

"Mengada"balas Jihyo.

Dari jauh,Hyun Woo sedang memerhati mereka.Sebenarnya dia datang untuk mengajak Jihyo keluar jalan-!! dengannya.Tetapi ini yang dia lihat.Kedatangan Chanyeol.

............................................

Sampai disebuah restauran,Chanyeol dan Jihyo mengambil tempat dibelakang kerana risau orang lain mengenali Chanyeol.

"Awak tak ada aktiviti apa-!! ke hari ni?"tanya Jihyo selepas seorang waiter menghantar pesanan mereka berdua.

Namja dihadapannya itu mengeleng."Tak ada.Esok baru ada.Sebab nanti ada show"jawab Chanyeol.

Chanyeol menongkat dagu memandang Jihyo.

"Wae?"tanya Jihyo sambil tangannya meraba mukanya.Risau ada yang tidak kena.

"Ada benda kat muka awak"ujar Chanyeol.Masih lagi menongkat dagu.

"Apa??banyak ke??teruk ke?"tanya Jihyo kekalutan.Chanyeol rasa geli hati.Dia tersengih.

Chanyeol duduk tegak kembali."Ada kecantikan kat muka awak"ujar Chanyeol.

Mulut Jihyo ternganga.Matanya membuntang."Yahh!!"marah Jihyo.Terkejut dia apabila mengetahui yang Chanyeol sengaja menyakatnya.

"Ambil ni"Jihyo mencubit lengan Chanyeol.

"Aduh!!"Chanyeol mengosok lengannya.

"Main-!! lagi"marah Jihyo.

Chanyeol tersengih.

"Asyik tersengih je.Macamlah kita nampak sengih dia tu"gomel Jihyo.

"Dah tu awak tahu?"tanya Chanyeol.

"Sengihan awak tu memang saya tahu.Happy virus"jawab Jihyo.

"Omo!!..sweetnya yeojachingu saya ni.Faham saya"ujar Chanyeol sambil meletakkan tapak tangan dipipinya.

"Cute sangatlah tu"gomel Jihyo.

"Namjachingu awak ni memang cute.Tapi still tak boleh lawan yeojachingu kat depan ni"balas Chanyeol.Jihyo mencebik.

"Tu cute"ujar Chanyeol.

Jihyo membuntangkan mata.Chanyeol turut membuntangkan matanya.

............................................

Hyun Woo melangkah kaki ditaman itu.Dia duduk disebuah bangku.Wajahnya muram.

"Saranghae"ujar Hyun Woo.

Sebenarnya Hyun Woo sudah lama sukakan Jihyo.Sejak pertama kali dia bertemu dengan yeoja itu.Tetapi dia pendamkan kerana Jihyo menceritakan tentang Chanyeol kepadanya.

Itu pun dia yang mendesak Jihyo menceritakan apabila sering melihat Jihyo muram dan sedih.

"Saya betul-!! sukakan awak.Tapi awak dah jumpa cinta awak kembali"ujar Hyun Woo bernada sedih.

"Saya harap awak bahagia dengan Chanyeol.Saya tak nak tengok awak bersedih lagi"sambung Hyun Woo.

"Jika Chanyeol buat awak sedih.Saya tak akan berdiam diri"tekad Hyun Woo.

"Saya akan rampas awak dari dia"ujar Hyun Woo.

BERSAMBUNG

Tq kpd reader yg sudi baca,vote n komen ff ni.Hrp ff ni xmmbosankn reader semua.Author akn cuba buat dgn trbaik.Kalau reader semua sudi..bacalah ff author yg lain..
EXO:MAKNAE..LEADER COUPLE..MY BOYFRIEND IS A MR.A+..HI SCHOOL LOVE..

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 07, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

My Twin Love Season2Where stories live. Discover now