Kapittel 3

62 4 0
                                    


Idag var det 1.April og det er april snar sa Marcus, han våknet og han hadde tenkt på hva han skulle gjøre på skolen. Han skulle stille klokka når det var friminutt, men Martinus skulle late som at han kom  forsent. Han skulle egentlig ta følle med kompisene hans men han spurte Marcus om han kunne si at han forsov seg.

Han gikk litt seinere han gikk når det var 3 minutter igjen til klokka ringte. Han jogget litt for at ikke komme alt forseint men når han var med krysset så gikk han helt vanlig. Da var han med skolegården og alle de andre var allerede godt igang med timen. 

Han var i gangen nå og tok av seg skoene og var klar han åpnet døren og sa APRIL SNAR!!!!!!!!!!

Læreren til Marcus og Martinus begynte og le i begynnelsen men til slutt så så det ut som han var blitt veldig sur. Martinus ble litt overaskett om hvordan han ble. Det var trossalt 1. April så han kunne ikke bli så sur.

Han lurte faktisk Martinus han sa tilslutt APRIL SNAR!!!!! Martinus ble skikkelig skremt. Hele klassen begynte og le og det gjore Martinus. Så gikk han bort og satt seg ned. Så var skoledagen over og de to tvillingene gikk hjemover da var de hjemme. Men en god nyhet sa Martinus til Marcus at Aurora hadde kommet hjem fra sykehuse. Martinus skulle gå til Aurora fordi han var litt forelska kan man si sa Marcus.

Han gikk bort til Aurora og dingte på døren dems, ho åpnet og sa hei. Martinus sa ingenting aurora hadde fått bandasje og den var blå. Hun spurte om han ville komme inn til dem, han svarte ja. De skulle ha middag snart så mammaen spurte om han ville spise middag med dem.

Han sto stille en liten stund men så sa mammaen til Aurora at da spiser du hos oss. Men imens så spurte Aurora om de skulle gå opp på rommet litt imens. De gikk opp også så skulle Martinus si noe men også samtidig så skulle Aurora si noe så,de snakket imens den andre snakket.

Men Martinus skulle spørre om og bli sammen. Men nå ble han litt mer nærvøs fordi de snakkt samtidig. Men han skulle prøve igjen og det var nå. Da begynte han og prøve og da funket det. Han sa: Vil du bli sammen med meg spurte han. Aurora sa: JA med et usikkert ja også fordi hun tenkte at det var kleint.

Ho er ikke så innmari tøff.

Marcus og MartinusWhere stories live. Discover now