Mesin Vending yang keluar zombie

85 1 1
                                    

Kletuk-kletuk-kletuk bunyi duit jatuh ke dalam mesin vending. Aku tekan punat memilih coca cola. Badan terasa kurang kafein. Coca cola pilihan terbaik walaupun kandungan gulanya boleh membunuh seekor lembu. Mujur penggunaanya tidak diharamkan oleh kerajaan.

Aku teguk dengan gelojoh, seperti lagak lelaki yang tidak pernah membuka pakaian wanita. Bolehkah kau faham perasaan itu? perasaan seorang lelaki bujang yang kesunyian. Pundaknya penuh likat dengan bendalir bernyawa.

Sedang aku enak bercumbu bersama coca cola, mataku berkalih pandang pada sepasang mempelai yang sedang bermesra-mesra atas sebuah motosikal cabuk honda 70. Enaknya mereka bercumbu terang terangan hari yang masih remang-remang petang.

Gila! remaja sekarang sangat open minded rupanya. Mulut bertaut mulut siang-siang begini. Tidak endah manusia lalu lalang disitu. Seperti haiwan yang tiada tatasusila.

Aku lantas beredar dari situ. Mungkin dunia hampir apokalips. Zombi yang dikurung oleh iskandar zulkarnain hampir berjaya memecahkan tembok besi yang dibikinya. Keluar dan akan memakan otak manusia seperti itu. Oh ya, firasatku kuat mengatakan yakjuj dan makjuj serupa zombi. Tiada perasaan. Tiada. Membunuh manusia-manusia tidak beriman.

Kletuk-kletuk-kletuk. Bunyi duit bergema kembali. Aku beli setin coca cola lagi.

72 PintuWhere stories live. Discover now