Het wit Konijn

77 6 2
                                    

Alice werd wakker de zon scheen in haar gezicht. Ze stappte uit bed en trok meteen haar kleren aan, ze had een afspraakje met haar beste vriendin Lotte om in het bos lekker te gaan picknicken. Ze liep naar beneden pakte haar tas en stoppte die vol met de lekkerste dingen: chocolade, koekjes , croissantjes en nog veel meer. Ze had haar tas nog maar net in gepakt of Lotte stond al bij de deur. Ze liep samen met Lotte naar buiten en haalde haar fiets uit de schuur. Alice hing haar tas aan haar fiets stuur en ging samen met Lotte weg naar het bos. Als ze in het bos zijn aangekomen, pakt Alice haar tas en legt haar kleedje op de grond. Ze haalt haar eten uit haar tas en begint te eten. Lotte en Alice hebben het erg gezellig en het werd al bijna donker. Voordat Lotte en Alice naar huis wilden gaan zwaaide Alice, Lotte uit en ging ze verder naar huis. Alleen raakte ze een beetje, nou niet echt een beetje verdwaald. Na lang zoeken hoorde ze geritsel tussen de struiken. Alice keek achter de struiken en zag daar een mooi wit konijntje achter zitten. Het konijntje keek naar Alice en rende van schrik weg. Alice begon haastig achter het konijntje aan te rennen maar het konijn was veel sneller dan haar. Ze bleef achter het konijn aan rennen en zag dat het konijn in zijn konijnen hol ging. Het konijnen hol is zo groot dat zelfs Alice er in past. Ze keek in het hol en zag dat er een mooi betegelde gangetje in de konijnen hol zat. Ze kroop in de konijnen hol. Allemaal spinnen webben kleefde in haar haar.  Ze kroop verder en eindigde in een groot ondergrondse huis.

In de ondergrondse huisje zitten wel 10 verschillende soorten deuren. De ene was kleiner dan de ander en een één was weer dikker dan de ander. Alice probeerde om één van die deuren open te krijgen maar die zat op slot. Als Alice alle deuren heeft geprobeerd zag ze in een hoekje een klein blouw deurtje die zo groot was als haar hand. Ze keek door het sleutel gaatje van de deur en zag een mooi bos achter de deur. Ze stond op en zocht  een andere uitweg, ze moest hier toch wel weer weg komen. ze keek rond en zag een klein rond tafeltje met daar een klein flesje en een sleuteltje. Alice vroeg zich af waar dat tafeltje op eens vandaan kwam en liep naar het tafeltje toe.
Ze pakkte het flesje van tafel en zag dat er een briefje aan hing met een de tekst (Drink Mij). Alice wist niet wat ze moest doen zal ze het vreemde drankje op drinken? Op den duur kreeg ze wel dorst en zag het konijn nergens meer. Alice begon zachtjes te huilen. Ze was bang dat ze hier nooit meer weg kon gaan. Ze stond op en liep weer naar het tafeltje. Alice pakte het flesje en draaide de dop er af. Ze dronk wat van het water wat er in het flesje zat. Ze voelde zich heel raar. Haar benen werden wiebelig en haar armen voelde lam aan. Alice begon opeens heel erg hardt te groeien zodat haar hoofdt tegen het dak aan stoot. Er kwam een klein bakje uit de lucht vallen die Alice net op tijd kon vangen. Ze keek naar het ding in  haar hand. Het leek wel een koekje. Alice keek goed naar het koekje en zag dat daar op stond (Eet Mij). Dus ze nam een hapje van het koekje en pakkte snel nog de sleuteltje van het tafeltje voor als ze te klein werdt en niet meer bij de sleutel kon. Alice nam een hap van het koekje en begon direct te krimpen dat ze zo klein was als een muisje. Ze rende naar het kleine deurtje en stoppte de sleutel in de deur en de deur ging open...

Ik wil graag even iemand bedanken.
Beerlove2003.
Ze hielp mij met het verhaal en dus wil ik graag dat jullie haar verhaal nymfa ook gaan lezen.

Alice In Zombie LandWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu