BAB 1

243 11 0
                                    

"Zel tak habis-habis lagi ke dengan tudung tu ?"
Tersentak Aizel yang sedang membelek belek tudung dengan menggunakan cermin bedak compact Garnier yang setiap hari di bawanya ke sekolah itu.
"Haaa okay wait a minute " jawab aizel selamber sambil memandang wawa yang sudah penat menunggunya .
Cepat-cepat aizel mengemaskan mejanya dan mengambil buku Sains untuk turun ke makmal .

"Hari ini kita akan buat ekperimen ya, cari kumpulan masing-masing "ujar Sir Yeo guru Sains Tingkatan 5 yang berbangsa cina itu .
Aizel dan Wawa seperti biasa, mereka akan memanggil geng mereka sahaja untuk dijadikan satu kumpulan.
Selesai membuat ekperimen itu mereka mula berbual bual sementara Sir Yeo sedang sibuk menyemak eksperimen kumpulan lain .

"Borak dua je ke taknak ajak aku sekali ? " tanya Adilla yang sambil membelek buku Sains nya.
"Mehhh lah join sekali " jawab Wawa dengan selamber.

Guru-guru yang mengajar di kelas itu lebih gemar menggelarkan mereka sebagai tripple A (Aizel,Azura aka wawa dan Adilla ) kerana mereka tak ubah macam belangkas bukan berdua tapi bertiga

Kringggggggg !!! Tanda tamat waktu persekolahan . Mereka mula mengemas buku dan bahan eksperimen yang digunakan. Aizel mula mengaturkan langkah keluar dari makmal bersama dengan Wawa dan Adilla

Tiba sahaja di rumah, aizel terus menuju ke biliknya dan meletakkan begnya disudut almari kecil yang tersusun kemas dengan buku-buku sekolahnya.
First sekali dia akan buat ialah baring dan membelek iphone 5s miliknya .
" emmmm bukan ada apa pun whatapps dari group je berlambak " keluh Aizel .

"Tok tok tok " bunyi ketukan pintu bilik Aizel dari luar

"Nur Aizel Fatin taknak makan ke ? " tanya Puan Siti iaitu mama kepada Aizel

"Kejap lagi mama " jawab Aizel dengan nada yang malas

5 minit kemudian Aizel bangun dari katil dengan langkah yang longlai berjalan keluar dari bilik dengan muka seperti zombie nak makan orang, lalu duduk di sebelah Puan Siti dan mengambil pinggan yang berisi nasi dan menjamahnya. Suasana sunyi sepi hanya kedengaran bunyi tv yang berada di ruang tamu .

Puan Siti sangat memahami perangai satu satunya anak perempuan dia itu dari 3 anak lelakinya yang lain. Kerana Aizel adalah satu satunya tempat dia untuk meluahkan sesuatu perkara soal isu 'perempuan' . Ini menyebabkan mereka sangat rapat antara satu sama lain

"How your school ? " Puan Siti mula memecahkan kesunyian
"Good" itu sahaja yang dapat Aizel luahkan

Selepas makan , Aizel mula membersihkan diri dan mula untuk bertapa dalam bilik . Dia mula merebahkan badannya buat kali ke dua di atas katil lalu mengambil phonenya untuk menghilangkan rasa bosan yang ada .......

Hati Ini Hanya Untuk Awak Where stories live. Discover now