Kuantumun dediğine göre aslında biz olasılıklar kümseinde yaşayan varlıklarız. İnsanlar aslında gerçeği görmez, hissetmez, duymaz, koklamaz ve tatmazdır. Sadece olan olasılık kümelerini tek bi halde birleştirerek onları tek anlamamıza neden olur. Bu olay beyinde gerçekleşir. Örnek olarak görmeyi gösterirsek. Aslında insanlar maddenin ışık yansımasını görür. Bu durumda gerçeği görememiş olur. Sadece ona gözü tarafından beynine iletilmiş elektirik sinyallerini beyin algılar ve biz bunları görürüz. Diyelim bir yere arkamızı döndük, ordaki cisimler olasılıklar kümseindedir. Geri baktığımızda ise orası beynimiz tarafından tekrar sabitlenir. Bu durumda insanın aklına bir soru geliyor. Geri söndüğümüzde nasıl aynı şeyleri görebiliyoruz. Bunun benim içi 2 açıklaması olabilir. Birncisi zaten insan mantığı hep aynı mantıkta çalışır, bu bizim her zaman maddeleri aynı şekilde görmemize neden olur. İkincisi ise biraz ilginçtir, insnalar her seferinde farklı şekilde sabitler ve mantığı o şekilde çalışacağından önceden yaşadığı olayları o şekilde yorumlamaya başlar.
Bu aralar kafama bi soru takılıyordu. Eğer herkes mantığına göre algılıyorsa nasıl aynı şeyleri görürüz. Aklıma bişey geldi ama gerçekten çok karmaşıktı. Bazen bunu anlamakta ben bile zorlanırım. Bi masa hayal edin. Olasılıklar kümesinde. 2 kişi hayal edin, bunlar masayı farklı yerlerde sabitlerler. Fakat öyle bişey olur ki, farklı yerlere sabitlemelerinr rağmen 1. Kişinin gösterdiği masayı 2. Kişi, 1. Kişinin parmağı doğrultusunda görür. Ama öyle bir şeydir ki dışardan bakan birine göre ikiside aynı yere bakıyordur. Çünkü o da onu o şekilde sabitler. Ama aslında iki kişinin kendilerine göre gösterdikleri yönler farklıdır. Yani aslında iki kişinin baktığı nokta uzay zamana göre farklı olmasına rağmen 3. Kişi onları aynı yöne bakarmış gibi görür. Bunu iyi anlatmış olabilseydim bile inanmayabilirdiniz.(Devamı gelecek).
ŞİMDİ OKUDUĞUN
QUANTUM VE SİCİM
Science FictionGenel olarak quantum hakkında bilgi veren ve bu konuda kendi felsefi görüşlerimi yazdığım bir kitaptır.