ÇİFT YARIK DENEYİ

31 1 0
                                    

Bu deney quantumu açıklamaktadır. Önce bu deney hakkında bahsedeyim. Üstünde 1 yarık olan dik bir şey ve arkasında bir duvar hayal edin. Düşünün ki bu deliklerden misket arıyorsunuz. Bu durumda 2 ihtimal vardır. Ya takılır ya geçer. Geçerse duvarın ortasında iz oluşur. Üstünden dalga geçirdiğinizi hayala edin. Yarıktan geçtikten sonra yavaşça dağılarak ortada en belirgin uçta az belirgin olan bir görüntü oluşur. Yarığı 2 ye çıkardığımızda, yine misket atıldığını düşünün. 3 ihtimal vardır, ya takılır ya 1. Yarıktan ya da 2. Yarıktan geçer. Bu durumda 2 adet iz oluşur. Eğer dalga geçirirsek, içinden geçen ve dağılan dalgalar çarpışarak girişme modeli oluşur. Eğer kuantum dünyasına inersek. Elektronları 1 yarıktan geçirdiğimizde tek bir çizgi halinde iz oluşur fakat yarık 2 ye çıktığında elektronlar girişme modeli oluşturur. Bilim insanları bunu gördüğünde şaşırdı. Hesaplamalar ise ilginçti. Elektronlar hem 1. Delikten hem 2. Delikten geçiyordu, hem geçmiyor hem de geçiyordu. Bunu gözlemlemek istediler ve sonuç ilginçti. Girişme modeli oluşmamıştı. Miskette oluşan modeldi. Sanki elektron izlendiğini bilir gibi madde gibi hareket ediyordu. Bilim insanları sorgulamaya başladı. Madde nedir? Dalga mı yoksa misket mi? Ben de düşüneye başladım. Madem böyle oluyor. O zaman insan ve diğer her şeyin evreni birbirinden farklı olmalı. Ama bu evrenler birbirini etkilemeli. Yani biz biriyle konuşurken sadece kendi evrenimizi etkilediği yansımasını algılamış oluruz.

QUANTUM VE SİCİMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin