HOW TO SOLVE THIS?

102 17 1
                                    

🌺Part 8🌺

Yoona menghempas pintu bilik nya, dia sangat marah pada Suga, Nasib eomma x tanya banyak, klau x...hmm nanti lah kau Suga!

"BF? Yoona xde BF la, lagipun Yoona dengan Suga dah lama putus, Suga cakap dia dah bagitau eomma" Tipu Yoona.

"Yeke? Sejak bila putus?" Tanya Eomma pelik.

"Sehari sebelum dia pergi Amerika, dia ada GF baru sebelum tu" Jujur je la baru Suga tau.

Ouwh, Maaf lah Eomma x tau.." Sayu Eomma mendengarnya. Kalau dia tahu sudah lama dia selekeh Suga.

"Dont worry" Yoona berkata seraya back hug eomma.

"Dah² pergi mandi, busuk badan bau kerbau" Eomma menutup hidung.

"ish, mane ade!" Yoona cuba bau badan. Eomma ni melebih je.

Terus Yoona beredar ke bilik. "Padan muka Suga! Eomma tak kesah"

Bla~ bla~ bla~

"Yoona tu memang ade hubungan dengan Luhan ke?" Suga bertanya.

"Entah la, dah lama tak nampak atau jumpa Yoona, mana saya nak tau. Luhan pun saya tak kenal" Mijoo, kawan sekolah Yoona dan Suga berkata.

"Dia tak keluar lepak ke?" Suga bertanya pelik.

"Semenjak ayah dia pergi memang dia tak pernah keluar"

"Kenapa?" Makin lama Suga makin pelik.

"Sebab dia kan anak ayah, so dia jadi asing kalau ayah dia tak ade" Mijoo menjawab dengan nada menyampah. Itu pun tak boleh fikir ke?

"Sekarang?" Suga bertanya sepatah.

"Sekarang saya tengok dia dah boleh keluar, elok jer, selalu ade kereta ambil dia" Memang Mijoo pelik tapi gembira la sebab Yoona dah mula nak keluar dari rumah dan bergaul.

"Sape yang ambil dia tu?" Tanya Suga lagi.

"Mana lah saya tau, banyak tanya lah awak ni.. K lah bye" Malas Mijoo hendak tunggu lama dia beredar.

"Mian! Ok bye"

*Di rumah Luhan
"Hyung! Tengok ni" Baekhyun ,  Adik kepada Luhan t
Menunjukkan lukisan muka Luhan.

"Ape baek lukis tu? " Macam Hantu pun ada , tapi kalau cakap macam habis merajuk budak kecik ni.

"Lukis muka hyung" Baek berkata sambil tersengih.

"Cantik gak la..sbb hyung handsome" Luhan masuk bakul angkat sendiri.(Ntah betul ke peribahasa tu)

"Ye la~" Untung dapat Hyung perasan macam ni.

Kring~

Kring~

Kring~

"Hyung biar baek yang jawab boleh?" Baekhyun membuat muka comel.

"Okay²" Luhan memang kalah kalau dengan Baek ni.

"Yeobosayo?"

"Baek ke ni? Mana hyung?" Eomma Tae bertanya.

Baek melilau mecari Luhan , tak ada. Mungkin dekat blik. "Aah ni Baek, Hyung kat bilik"

"Okay, Baek hari ini eomma ade urusan kat luar, so duduk dengan Hyung elok²" Eomma memberitahu dengan nada macam ingin memarahi.

"Okay! Bye!"

"Bye! Bagi tau Hyung tau" Eomma Tae menamatkan talian. Lega selepas memberitahu anaknya.

"Baek, Eomma ke? Dia cakap ape?"

"Eomma cakap dia ade urusan kat luar, hyung kena jaga Baek" Baek menunjukkan jari ke wajah Luhan kemudian ke wajahnya pula.

"Xnak jaga Baek" Luhan terus menggeletek pinggang Baek.

"Hyung! Geli lah!" Terus Baek lari dan elak dari Luhan.

Sedang dia cuba melarikan diri dia ersepak meja dan jatuh" Eomma! Sakit!"

"Baek! Okay? Mian ni salah hyung😿" Luhan berkata dengan nada bersalah.

"Emm, sakit sangat" Sengaja Baek berkata begitu padahal bukan sakit mana pun.

"Tunggu jap hyung call orang tolong bawak pergi klinik"

Bersambung...

NOTHING TO SAY~ BUT SORRY FOR LATE UPDATE~FOR MY READER VOTE AND COMMENT! KAMSAHAMIDA~

Kimchi We Make Together [√] Where stories live. Discover now