Elke keer als ik mijn ogen sluit viel ik de kou, de ijzingwekkende kou van de maan. Alsof er een soort stoornis in me zit. Een fout. Ik zou me moeten concentreren op mijn studie. Toch dwaken mijn gedachten steeds af naar de maan.
Ik kneep mijn ogen tot spleetjes.
"Wat bedoel je met "het reservaat hoort bij je"? Vroeg ik terwijl ik hem over de tafel dwingend aankeek.
Hij wende zijn blik van me af.
"Dat kan ik je niet zeggen, mompelde hij zacht.
"Nog niet, tenminste.
"Als de tijd rijp is.Ik zuchtte gefrustreerd.
Ik staarde mistroostig naar het raam en zag nog net optijd dat Billy aan was komen rollen in zijn rolstoel.
"Jak, pa! Siste ik tussen mijn tanden door.
Ik deed snel alsof ik hard aan get leren was en Jacob deed hetzelfde.
We leken best veel op elkaar.
Beide een gave roestbruine huid met pikzwart stijl haar.
Onze zwarte ogen lagen diep in hun kassen en we hadden beide een goed gevoel voor humor."Hallo, jongens, zei Billy vrolijk tereijl ik binnenkwam met de boodschappen in zijn armen.
Hij dumpte het op het aanrecht en draaide zijn rolstoel zo zodat hij ons goed kon bekijken.
"Ik ben in iedergeval blij dat jullie doen alsof jullie je huiswerk maken, zei hij glimlachend.
Natuurlijk had hij ons door.
Het leek bij hem altijd zo alsof hij onze gezichten kon aflezen.Dit was de laatste keer dat ik het huiswerk van de school in het reservaat maakte.
Ik wil gewoon niet meet op deze school zitten. Ik ben de enige uitzondering die dat mag.
De rest die noet oo deze school, zegt Jacob. Maar hij wil niet vertellen waarom.
"Morgen is je eerste dag oo school, waarom ga je anders biet nog even gedag zeggen tegen je vrienden?
Billy rolt mijn richting op terwijl hij dat zegt.
Ik keek hem aan van over mijn wiskunde boek.
"Misschien...mompelde ik afwezig.
Ik stond op.
"Ja ik ga maar is langs bij Leah, zei ik opgewekter.
Ik liep de deur uit en rende over de straat naar Leah's huis.
Toen ik daar was klopte ik eerst even aan.
De deur zwaaide 5 seconden later open.
"Hey Taylah! Wat een leuke verrassing!
Ik keek recht in het vrolijke gezicht van Seth.
"Seth, hey hoe gaat het?
"Goed met jou?
"Ja...best, met Billy en Leah ook?
"Ook wel, Leah vindt het jammer dat je weggaat naar Forks High school.
Ik zweeg.
"Mag ik Leah even zien?
"Ja natuurlijk kom binnen!
Ik liep door het kleine warme huis de trap op naar boven.
Het huis was nog even knus en gezellig als altijd.
De deur van Leah stond wagenwijd open en de gordijnen binnen waaide alle kanten op.
Ik klopte op de openstaande deur.
"Leah mag ik binnenkomen?
Ze zat op een stoel voor het open raam naar buiten te staren met haar rug naar me toe.
"Ja hoor...best.
Ik stapte vertwijfeld over de drempel.
Ze draaide zich om en sprong in mijn armen.
"Ik ga je zo missen, zonder jouw heb ik geen afleiding meer voor Sam en Sue!
Toen ze dat had gezegd barste ze in tranen uit.
"Het spijt me L, ik houd het op deze school gewoon niet meer uit.
Ik klopte haar op haar rug.
"En je vindt wel weer een nieuw vriendje.
Ze liet me los en keeke aan.
"Echt? Snikte ze.
Haar ogen waren bloeddoorlopen dus ze had al langer zitten huilen.
"Ja je bent een hartstikke mooi meisje met prachtig zwart haar met schattige amandelvormige cola kleurige ogen.
"Ik hoop het maar, ik zal je missen.
Ze veegde haar tranen af.
"Succes, perste ze glimlachend eruit.
JE LEEST
Cold Moon
VampireTaylah Black (17) is een heel gewoon meisje, tenminste dat denkt ze. Als ze van school wisseld komt ze tot de ontdekking dat niet alles is zoals het lijkt. Taylah wilde niet op de school in het reservaat zitten. Dys mocht ze bij forks high school in...